Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: RDpappa - 09.10.2011, 08:34:32
-
Hei
Omassa 940:ssä on tihkunut jonkun verran öljyä vesipumpun päälle jo noin vuoden ajan. Venttiilikopan tiivisteen uusimisen jälkeen tihkuminen rauhoittui mutta nokka-akselin stefa vuoti edelleen jonkin verran. Ylitäyttöä ei ollut. Autolla ajettu 230000 km.
Käytin Mobil 3000:sta. Vaihdoin noin kuukausi sitten koneeseen Castrol Magnatec 5W-40 ja sotkeminen loppui siihen.
Voiko öljyllä todella olla merkitystä ko. ilmiöön?
-
Samantapainen ilmiö oli mulla pari vuotta sitten kun uutta Mobil 0w-40 tuli kokeiltua. Ylimääräiset kulutukset loppui kun palasin takaisin vanhaan Mobil ykköseen 5w-50.(nykyisin kai peak life ) En silti halua väittää yhtään mitään, mutta mielestäni erot voi olla huomattavat eri laatujen välillä.
Tuota Mobilin 0w-40 en ole enää huomannut myytävänkään? Miten lie ? Olisko valmistajakin huomannut jotain?
-
Mulla alkoi vuotaa öljypohjan tiiviste? kun vaihdoin Teboilin Diamond 0w-40.
Tippa tulee tyhjennysproppuun ja pohjan pultteja kiristetty. Osa olikin aika löysällä. Edessä ainakin tiivisteen vaihto ja kenties myös öljyn..
-
:buck2: jos vaihdat öljypohjan tiivisteen laita samalla uusi öljypumppu, nim. Kokemusta on. Tänään tiiviste ja huomenna molemmat. Paksumpi öljy voisi paikallaan tässä tapauksessa.
-
Mulla oli tiivistelaipan pultit aivan löysällä. Eli siis se alumiinijutska jossa kampiakselin ja apuakselin stefat ovat kiinni. Sen yläreunasta tihkui ihan komeasti öljyä ulos.
Mä tein kunnon korjauksen, eli siniseltä uusi tiiviste + stefat. Kaipa siinä olisi riittänyt ihan pulttien kiristyskin.