Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: dislokaatio - 24.04.2019, 22:54:36
-
-
Korjaamopuolella näitä ei poisteta, muille käyttäjille on enemmän höytyä jos vian aiheuttaja ja ratkaisu tulee selville. Otiskkoon voi vaikka lisätä "ratkaistu" tai jotain vastaavaa kun vika on korjattu.
-
Vaikuttaisi joko iskarin kääntölaakerilta tai mahdollinen joskus katkennu jousi on nyt keventäessä kääntynyt eri asentoon ja paukkuu vastaan kääntäessä.
Eli ensimmäisenä kannattaa ottaa etupää uudestaan ylös, mielellään kerralla kumpikin puoli ja käännellä renkaita sekä tarkistaa jousien kunto
-
Vaikuttaisi joko iskarin kääntölaakerilta tai mahdollinen joskus katkennu jousi on nyt keventäessä kääntynyt eri asentoon ja paukkuu vastaan kääntäessä.
Eli ensimmäisenä kannattaa ottaa etupää uudestaan ylös, mielellään kerralla kumpikin puoli ja käännellä renkaita sekä tarkistaa jousien kunto
Ainakin edellisen omistajan mukaan viime vuonna on vaihdettu raidetangon ulommat päät, koiranluut, jarruletkut eteen, kaikkiin nurkkiin jarrulevyt, palat ja kengät, etuiskarit, ja oikea alapallonivel.
Tiedä sitten..
-
Vaikuttaisi joko iskarin kääntölaakerilta tai mahdollinen joskus katkennu jousi on nyt keventäessä kääntynyt eri asentoon ja paukkuu vastaan kääntäessä.
Eli ensimmäisenä kannattaa ottaa etupää uudestaan ylös, mielellään kerralla kumpikin puoli ja käännellä renkaita sekä tarkistaa jousien kunto
Näitä itsekkin veikkaisin.
-
Vähän tilannepäivitystä. Tunkkasin auton etupään kokonaan ylös ja tätä ääntä ei kuulunut silloin. Mutta heti kun laskee vaikka vain toisen renkaan niin ääni taas jatkuu. Tarkemmin tutkittua ääni ei tunnu kuuluvan renkailta eikä iskareilta, vaan jostain tuolta moottorin alta keskeltä mihin tuo ratilta lähtevä "kääntötanko?" menee.
-
Vähän tilannepäivitystä. Tunkkasin auton etupään kokonaan ylös ja tätä ääntä ei kuulunut silloin. Mutta heti kun laskee vaikka vain toisen renkaan niin ääni taas jatkuu. Tarkemmin tutkittua ääni ei tunnu kuuluvan renkailta eikä iskareilta, vaan jostain tuolta moottorin alta keskeltä mihin tuo ratilta lähtevä "kääntötanko?" menee.
Kuulostaa jo vaaralliselta. Onko hammastanko kenties jotenkin murtunut?
-
Kuulostaa jo vaaralliselta. Onko hammastanko kenties jotenkin murtunut?
En osaa sanoa tuosta hammastangosta. Eikö vika tosiaan kuulosta miltään "vähemmän vakavalta"? Ohjaus ei kuitenkaan ole mitenkään raskaampi kuin ennen. Ja jos tosiaan vika onkin hammastangossa, kuinka paljon tuolla uskaltaa ajaa? Ei tosiaan kuulu tuota ääntä missään esim 60km/h+ vauhdissa, ei jos kääntää hiekkaisella asfaltilla eikä etupää tunkattuna. Eli jotenkin se liittyy etupään painoon että ääni alkaa kuulua.
-
-
-
En tiedä liittyykö tähän mitenkään, mutta muistelen vaan, että omani 945-96 (ollut mulla uudesta) kanssa paukahteli oudosti rattia kääntäessä. Korjasivat tuon tietysti takuuna silloin uutena ja kertoivat lisänneensä jonkin "prikan" jonnekkin?