Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: SamulidE - 29.04.2019, 13:07:18

Otsikko: V50 2012 Voimansiirron(?) välys kaasua painaessa
Kirjoitti: SamulidE - 29.04.2019, 13:07:18
Eli ongelmana, kun rullaa esim 40km/h ilman kaasua ja sitten painaa kaasua, tuntuu selvä välys/nykäisy jossain etupäässä/voimansiirrossa. Moottoritienopeuksissa välystä ei tunnu juuri ollenkaan.
Mistä vikaa etsimään?
Ja autona V50 2012 D3 automaatti.
Otsikko: Vs: V50 2012 Voimansiirron(?) välys kaasua painaessa
Kirjoitti: v-femtio - 02.05.2019, 11:56:48
Luulisin että kuuluu asiaan... vai onko joku jolla ei ole välystä?
Otsikko: Vs: V50 2012 Voimansiirron(?) välys kaasua painaessa
Kirjoitti: sukka - 02.05.2019, 16:28:44
Varmaan kaikista autoista saa jonkunlaisen välyksen kun moottorijarrulta painaa kaasua,vaikkakin kyllähän moottorin tukikumejakin saa vaihdella myös volvoihin.

Käy jossain autoliikkeessä ajamassa vastaavaa ja tunnustele ;D
Otsikko: Vs: V50 2012 Voimansiirron(?) välys kaasua painaessa
Kirjoitti: SamulidE - 02.05.2019, 20:37:56
Varmaan kaikista autoista saa jonkunlaisen välyksen kun moottorijarrulta painaa kaasua,vaikkakin kyllähän moottorin tukikumejakin saa vaihdella myös volvoihin.

Käy jossain autoliikkeessä ajamassa vastaavaa ja tunnustele ;D

Aikani googleteltua moottorin/vaihteiston tukikumi tuli kyllä eteen. Tämä kyseinen välys tuntuu varsinkin kun ajaa ruuhkassa esim. kehällä...
Kaipa sitä täytyy tarkastaa missä kunnossa ovat.
Otsikko: Vs: V50 2012 Voimansiirron(?) välys kaasua painaessa
Kirjoitti: A85 - 02.05.2019, 22:03:24
Joo sama välys on kehittyny omaani kanssa. Ei vielä kolahtele mutta selkeää klappia on kun varsinkin pienellä vaihteella pumppaa kaasua. Joskus koeajoin S40 1.6D jossa tuo välys oli todella paha vaikka kilsoja oli vasta 110tkm. Selkeä kolahdus kuului kun nosti kaasun tai painoi sitä.

Oma V50 täristää myös hyvin epämääräisesti, tärinä lisääntyy nopeuden kasvaessa. Renkaista/vanteista se ei johdu kun kahdella eri rengassarjalla sama. Myöskään ei vetaritärinää ole kun kaasun asento ei tuohon vaikuta. Veikkaisin että jotain tekemistä noilla moottorin/vaihteiston väljillä tukikumeilla olisi asiaan.