Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: raslak tuuheapää - 04.05.2019, 11:41:04
-
Katsastuksessa valittivat etuvalojen sameudesta, ovat selkeesti sameat xsenonien kohdalta myös sisäpuolelta. Nuo alkup. umpiot on lyhkästen osalta xsenonit. Onko mahdollista vaihtaa norm. umpiot ilman xsenoja? käykö liittimet ym.? Olis vaan tosi paljon edullisempaa kohta rippikouluikäiseen Volvoon.
-
Tutkiskelin tuota asiaa ja löysin Avaldilta irrallaan nuo muovit/lasit alle 60€ kpl. Väittää sopivan 2004 - 2008 malleihin?
-
Tuskin pystyy ilman suuria muutoksia mitä valojen vaihtoon tulee..
Halogeenit xenonien tilalle ja niiden katsastus ??
Tuohan on ongelma näissä umpioissa että harmaantuu siitä polttimon kohdalta ja sen takia näyttää harmaalta sieltä sisäpuolelta.
Pitäisi ottaa omassakin autossa tuo kuskin puolen umpio pois ja kokeilla saada se sisäpuolen harmaus jollain tavalla pois, umpion purkamista en ala tekemään..
Tuossa vielä juttua umpiosta ja sen purkamisesta/kiillotuksesta:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=69947.0
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=38637.0
-
Tutkiskelin tuota asiaa ja löysin Avaldilta irrallaan nuo muovit/lasit alle 60€ kpl. Väittää sopivan 2004 - 2008 malleihin?
Onkohan nuin halvat mitä nuihin xenoneihin tulee, kun nopealla vilkaisulla näyttää käyvän halogeeniumpioon eikä mainintaa xenoneista..
-
Luultavasti kyseessä on siltikin se vanhan mallin umpioon kuuluva rihlattu lasi. Noita faceliftiin kuuluvia muovilinssejä en ole koskaan löytänyt mistään irrallaan, eikä niitä varsinaisesti ole vaihdettavaksi tehtykään (vaatii liiman sulatusta uunissa jne.).
Itse etsisin paremmat käytetyt umpiot, vaikka sellaiset, joista samentuman saa vielä päältä kiillottamalla pois. Tai jos haluaa askarrella, niin kokeilee ensin purkaa vanhoja, jos saisi sisältä kiillotettua.
Jokuhan oli täällä ostanut halvat tarvikemallin halogeeniumpiot, joista siirsi linssit vanhoihin xenon-umpioihin. Halvimmillaan tuollainen umpio ei ole juuri kalliimpi, kuin vanhan mallin umpioon lasi Volvolta.
-
Jos vaihtaa halogeenit xenonien tilalle, niin joutuu myös valojen korkeussäädön laittamaan. Eli säätö ohjaamoon. Hyvällä tuurilla johtosarjat on valmiina ja homma on plug and play. Varmaan pitää silti ohjelmoida jotenkin..?