Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Sakki - 05.05.2019, 08:27:11
-
Terve,
onkohan noissa vuosina 2014-2016 valmistetuissa bensa- tai flexifuel-koneisissa Volvoissa mitään sellaista tyyppivian tapaista, joka käytetyn auton ostajan olisi hyvä tietää? Googlettamalla "Volvo S80 tyyppiviat" löytyy kyllä vaikka mitä, mutta vain vanhempia malleja koskien.
-
Itsellä 2014 S80 T5, noissa varmaan omat korimallinsa heikot kohdat joista juttua löytyy. VEA taitaa olla jo kaikissa 2-litraisissa olla pellin alla, T6:ssa myös vanhemmissa 3-litraisella koneella.
Mitään isompia tyyppivikoja ei noissa VEA- bensavehkeissä taida olla. Tasapainoakseleita tainnut mennä enemmän dieseleistä. Itselläni mennyt polttoaineen paineanturi, joka Bilian mukaan on melko yleistä.
Aika hyvin noista löytyy juttua Swedespeed ja Jagrullar- sivustoilta.
-
Terve,
onkohan noissa vuosina 2014-2016 valmistetuissa bensa- tai flexifuel-koneisissa Volvoissa mitään sellaista tyyppivian tapaista, joka käytetyn auton ostajan olisi hyvä tietää? Googlettamalla "Volvo S80 tyyppiviat" löytyy kyllä vaikka mitä, mutta vain vanhempia malleja koskien.
Alkupään VEA-koneissa kait jonkinmoista männänrengasongelmaa, ainakin swedespeediltä luettuna. Sieltä löytyy valmistusajat, jolle välille nuo sattuu jos sattuu. llmeisesti ei kauhean vakavaa ole, kun ei Volvolta ole takaisinvetoa asian tiimoilta kuulunut. Muuta ei kait ole tullut vastaan, perusolemukseltaan kait aika luotettavan koneen maineessa
-
Alkupään VEA-koneissa kait jonkinmoista männänrengasongelmaa, ainakin swedespeediltä luettuna. Sieltä löytyy valmistusajat, jolle välille nuo sattuu jos sattuu. llmeisesti ei kauhean vakavaa ole, kun ei Volvolta ole takaisinvetoa asian tiimoilta kuulunut. Muuta ei kait ole tullut vastaan, perusolemukseltaan kait aika luotettavan koneen maineessa
Jep, itsekin lueskelin noistä männänrengas- ongelmista. Omassani on alkupään koneita joissa se periaatteessa voisi osua kohdalle, osittain nuo jenkkien ongelmat saattavat selittyä sillä että siellä oli eri speksi öljyissä verrattuna Eurooppaan. Nyt suositellaan samaa litkua kuin täälläkin.
-
Terve, ja kiitoksia vastauksista. Kyseessä on siis ilmeisesti aika perusvarma auto. Näettekö mitään järkeä ruostesuojakäsittelyn teettämisessä? Miten S80:ten korit kestävät vuosia?
-
Terve, ja kiitoksia vastauksista. Kyseessä on siis ilmeisesti aika perusvarma auto. Näettekö mitään järkeä ruostesuojakäsittelyn teettämisessä? Miten S80:ten korit kestävät vuosia?
Meinaatko autoa pitää kuinka kauan? Itsellä edellinen auto oli 11v ja 274tkm ajettu. Ei ollut kuin kiveniskuissa pinta ruostetta.
-
Eipä minulla ole mitään suunnitelmaa auton käyttöajan suhteen. Sanotaan nyt vaikka että tarkoitus on ajaa sillä monta vuotta. Nykyisellä uutena ostamallani 850:llä on ikää kohta 25 vuotta :). Ruostesuojautin sen melko pian oston jälkeen. Pohjassa ei ole vieläkään ruostevaurioita. Lokareiden kaarissa on kuplintaa, mutta kaarissakin ruoste näyttää etenevän hitaasti.