Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Jasu80 - 06.05.2019, 15:52:29
-
Mikähän aiheuttaa tuota? Luku nousee noin 500 per polkaisu. Tulpat pitäisi olla alkuperäiset ja "elämänsä" puolivälissä, puolan vaihdoin uuteen. Pientä nypytystä moottorijarrulla ja pienellä kuormalla tasa-ajolla. Käynnistyy ok ja käykin kohtuu nätisti.
Mitään vikakoodia en saa, mutta laskuria seuratessa selvää vikaa on.
-
Olisiko tulpassa kuitenkin vikaa? Jos vaihtaa parin tulpan paikkaa keskenään, vaihtuuko vikakoodin ilmoittama sylinteri?
(tämä ihan yleisenä arveluna, mitään erityistä tietoa tuosta V8 koneesta ei ole)
-
Eipä vaikuttanut uuden tulpan vaihtokaan.
-
Puolan johdoissa hämminkiä?
Voi olla tympeä mittaamalla löytää jos oireilee sillointällöin. Kuumaksi ajettuna ja liikuttelee johtoa samalla kun mittari kiinni, niin voisi löytyä...
Tai, voihan se olla boksivikakin sytkässä.
-
Kokeile vaihtaa aluksi sylinterien 5 ja 7 sytytyspuolat ristiin. Tämän tekisin sen vuoksi koska maadoittuvat samaan pisteeseen. Vian pysyessä samanlaisena puolavian voisi sulkea pois ja epäillä vikaa 7 sytytyspuolan maadoituksessa. Muutenkin tarkistaisin kaikki 8 sytytyspuolan maadoituspisteet tarkasti läpi johdohtuksineen hapettumien ja katkosten varalta.
-
Puola ja tulppa on vaihdettu uuteen. Myöskin maadoitus tarkistettu mittarilla, eli niissä ei ole vikaa.
-
Onko Vidalla tutkittu vikakoodit?
-
Vidalla ei ole luettu. Pääseekö sulta lukeen koodit, vaikka on ohjelma?
-
Aivan normaalisti pystyy lukemaan koodit Vidalla vaikka Rican softa.
Antaa ainoastaan toimivassa autossa koodin: CEM-U30100 Ohjelmiston yhteensopimattomuus ECM:n ja PCM:n kanssa, jos Rican softa kyseessä.