Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: webbi - 07.05.2019, 07:48:59
-
Käynnistysongelmia ollut ja ajelin eilen hakemaan varuilta Kärkkäiseltä halvan akun (79,-). Menomatkalla (n. 100 km) ajoin melko reippaasti, ja ohituskiihtyvyys hyvä.
Takaisinpäin (n.150 km) motarilla ja alkumatkalla vakkarilla 127 ja 107 ja ohitukset sujuivat ripeästi. Loppupäässä ei enää löytynytkään kiihtyvyyttä, mutta piti saavutetun nopeuden. Ilmoituksissa Huollon aika, Moottori vaatii huoltoa ja Päästöarvot liian suuret.
Viimeisen pätkän (50km) kiihdystyskaistalla ei löydy vauhtia ja ohitukseen piti varata pitkä rauhallinen kiihdystys ennen ohituskaistaa. Mutta piti vakkarilla nopeuden hyvin.
Kotona perus-ODB-mittarilla
P0088 Bensa / Järjestelmä Paine – Liian korkea (2x)
P0489 pakokaasujen takanaisinkierrätys piiri Alhainen
P0245 Turboahdin Hukkaportti solenoidi Alhainen
Valitettavisti tuo perusmittari ei suostunut poistamaan. Ja kiinasta tilaamani delphi AUTO2015R3 ja usb-ODB ei suostu toimimaan, herjaa ettei ODB-pistoke kiinni ... taitaa puuttua jokin ajuri tai sitten kiina delphi ei vaan toimi.
Ilmanputsarin kansi on jäänyt raolleen, kun vaihdoin suodattimen. Kiinnikkeet kadonneet ja ruuveilla kansi kiinni, toinen pikä reuna näyttää olevan kaareva ja jää keskeltä putsari hieman näkyviin. Auto on katsastettu kolme viikkoa sitten ja silloin hieman yli 1.0 eli ei mainintaa.
Tänään ajattelin ensin katsoa paljonko vanhassa akussa on virtaa yön jäljiltä ja uusi akku oli älylaturin päässä. Samalla irroitan ilmanputsarinkotelon ja väännän sen reunan suoraksi vaikka kuumailmapuhallinta käyttäen.
Samalla käyn läpi liitoksia ja yritän putsata (kun akun miinus irti) ... Mutta mitä muuta oireiden korjaamiseksi olisi?
Kilometrejä takana autolla 620 tkm
-
Kunnon testeri vikakoodien lukuun, jotta vältytään surkeilta suomennoksilta ja livedata kertoo myös mikä voisi olla syynä.
Muuten arvaillaan ja yleensä se johtaa siihen, että poltetaan turhaa rahaa ja aikaa.
-
Valitettavasti itsellä ei ole varaa/järkeä ostaa kallista laitetta. Sadan kilsan päässä Lahdessa on tarvittaessa käytettävissä useampikin laite, mutta ei autossa mukana tai kotona.
Käynnistyvyysongelmat jatkuvat akun vaihdon jälkeen, täytyy laittaa piuhan päähän ja katsoa onko hehkuissa eloa ...
Vanha akku oli yön aikana tiputtanut varauksen 12,5V , uusi oli täyteen ladattuna 13,4V
-
Käynnistyvyys voi johtua vuotavasta suuttimesta. Muut ongelmat esim. turbosta. Moniongelmaiset on aina vaikeita. Motonet T-75 on halvin ja helpoin vikakoodinlukijat tuohon, livedata ja paremmat selitykset on saman hintaluokan kiina-Vidassa.
-
Saattaapa olla niinkin yksikertainen vika kuin sulake palanut lämmittimestä, muistaakseni sulake nro 10 konetilasta..
-
Tuleeko putken päästä normaalia enemmän mustaa savua?
-
Itselläkin ilmansuodatinboksin takareuna vähän irvistää keskikohdasta, pitäis jostain löytää suora boksi. Mut ei se vuoda vielä eikä aiheuta mitään.
-
EI tule, aivan normaalia oli pakoputken päästä ainakin eilen, silloin kone oli kyllä lämmin.
sulake 11 20A oli palanut magneettiventtiili
-
EI tule, aivan normaalia oli pakoputken päästä ainakin eilen, silloin kone oli kyllä lämmin.
sulake 11 20A oli palanut magneettiventtiili
Ota huohottimen lämmitysvastuksen johto irti niin saat kaiken muun toimimaa ehjällä sulakkeella ja koodien nollauksella. Huohottimen vastus vaihtoon talvea vasten. Katso myös, ettei huotottimen vastuksen johdot ole rispaantuneet / sulaneet yhteen.
-
Ota huohottimen lämmitysvastuksen johto irti niin saat kaiken muun toimimaa ehjällä sulakkeella ja koodien nollauksella. Huohottimen vastus vaihtoon talvea vasten. Katso myös, ettei huotottimen vastuksen johdot ole rispaantuneet / sulaneet yhteen.
Onko koneen takana, kuskin puolella? vasemmalta juuri yltää liittimen irroittamaan, vaikka käsi meinaa jäädä poikittaistuen takia jumiin. Toivottavasti irrotin oikean liittimen. Lataan molemmat akut ja kokeilen aamulla.
Hieman epäilyttää ettei saa polttoainetta, voiko olla joku esto päällä?
-
Nyt käynnistyi käynnistyssprayn avulla. Ja kiihtyvyyskin ennallaan, joten ehtii.
Lämpinä käynnistyy uudestaan, tiedä sitten huomenna kylmänä. Saa nähdä, miten kun vaihdan uuden akun, nyt vanha kiinni ...
Siirtopumppu ainakin pitää ääntä, joten ei taida siellä olla vika.
-
Puolen tunnin seisomisen jälkeen, joutuu sahaamaan pitkään. Kaiketi polttoaineputkisto tyhjenee. Onko siirtopumpussa tankissa takaiskuventtiili joka pettänyt vai onko muita mahdollisia ehdotuksia.
-
Otit ilmeisesti sen lämmitysvastuksen liittimien pois että enää ei tule vikatilaa tai palaneita sulakkeita, pelkkä huono käynnistyvyys enää? Onko tankki yli puolet täynnä, nämähän on niitä 2-osaisia satulatankkeja.
-
Otit ilmeisesti sen lämmitysvastuksen liittimien pois että enää ei tule vikatilaa tai palaneita sulakkeita, pelkkä huono käynnistyvyys enää? Onko tankki yli puolet täynnä, nämähän on niitä 2-osaisia satulatankkeja.
On vielä irti, nyt antaa vikailmoitukset
P0102 massa tai Ilmamäärämittarit Alhainen Syöttö
P0112 imuilman lämpötila Alhainen Syöttö
Tankki vuotaa, jos yli puolen välin, joten on vajaa puoli tankkia. Todennäköisesti vuotaa tankin päältä juuri polttoainepumppu-tunnistimen liitoksesta (varmuutta ei ole epäilys). Yrittänyt etsiä tiivistettä tankin päälle, mutta ei löydy.
Polttoainemittari ei myöskään näytä oikein, tyhjä kun mittarin mukaan neljännes jäljellä.
-
Onpas aika pommi. Sen vuodon korjaaminen varmaan poistaa jotain ongelmia.
-
Onpas aika pommi. Sen vuodon korjaaminen varmaan poistaa jotain ongelmia.
Se tiiviste on ollut haussa ekan tankkauksen jälkeen viime syksystä, ei ole löytynyt. On kuulema joku sikaflexiä parempi massa, jota voisi käyttää, mutta nimi hukassa.
Tuleeko mukana tiiviste jos ostaa koko polttoaineen syöttöyksikön, tilaten netistä viro/saksa?
Minusta oli yllättävän vähän vikoja katsastuksessa noille kilometreille, huomautuksilla; valojen suuntaukset (oik. liian alas ja vas. polttimo irti, vaihdoin normipolttimot LED-polttimoiden tilalle leimalle), öljyvuoto ja puuttuva sivuvilkku ...
Minusta jopa sen verran vähän ongelmia että ajattelin jos saisi miljoona kilometriä täyteen ...
-
Se tiiviste on ollut haussa ekan tankkauksen jälkeen viime syksystä, ei ole löytynyt. On kuulema joku sikaflexiä parempi massa, jota voisi käyttää, mutta nimi hukassa.
Tuleeko mukana tiiviste jos ostaa koko polttoaineen syöttöyksikön, tilaten netistä viro/saksa?
Minusta oli yllättävän vähän vikoja katsastuksessa noille kilometreille, huomautuksilla; valojen suuntaukset (oik. liian alas ja vas. polttimo irti, vaihdoin normipolttimot LED-polttimoiden tilalle leimalle), öljyvuoto ja puuttuva sivuvilkku ...
Minusta jopa sen verran vähän ongelmia että ajattelin jos saisi miljoona kilometriä täyteen ...
Skandixin sivuilta löytyi o-rengas, sivuston mukaan tarvitaan kaksi rengasta, olisiko kyse niistä? Volvon tiskiltä tiivistettä kysytty?
Tankissa oleva siirtopumppu ei toimi ja sen takia mittari näyttää väärin.
-
Takapenkin alla oleva kansi ja kiinnityskaulus taitaa olla vartin pielessä. Korjausoppaan mukaan kohdistunuolen pitäisi näyttää taakse, nyt näyttää vas. oveen.
Kannessa ei ole kuin sähköliittimet, mistä päin polttoaineputket tulee ulos tankista?
-
Takapenkin alla oleva kansi ja kiinnityskaulus taitaa olla vartin pielessä. Korjausoppaan mukaan kohdistunuolen pitäisi näyttää taakse, nyt näyttää vas. oveen.
Kannessa ei ole kuin sähköliittimet, mistä päin polttoaineputket tulee ulos tankista?
Siellä ne on vasemmassa lohkossa (nenä osoittaa peräkonttiin) - letkut on niin tiukalla, ettei juuri tule ulos reiästä. Kun itse tein pumpun vaihdon, oli koko äijä dieselissä kun sitä tulee siihen tasolle missä penkin istuinosa on. Täytyy sanoa, ettei ole vaikein huolto mitä olen Volvoon tehnyt, mutta ikävin.