Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Kusti - 07.05.2019, 11:31:08
-
Elikkä eilen ilmaantu vika että avaimen virhe,yritä uudelleen. Muutaman kokeilun jälkeen pääsin kotiin. Nyt tilanne että enää ei käynnisty,ainoastaan tuo virhe ilmoitus tulee. Olen koittanut kummallakin avaimella,akku käytetty pois,ei vaikutusta. Missä moottorinohjausboksi sijaitsee jos tarkistaisin liittimen kunnon? Ilmeisesti mennyt virtalukko,ja noita löytyy käytettynä sopuhintaan avaimineen. Vaatiiko vaihdon jälkeen koodaamisen vai pariutuuko uusi lukko auton kanssa automaagisesti. Muuta tuolle ei varmaan itse ole tehtävissä? Mainittakoon vielä että kun koittaa sitä startata niin konehuoneessa jää jokin surisemaan
-
se on se avaimen vastaan otin hajonnut autosta... oliko vain 200€ uusi... veljen V50 D5:stä meni niin että vain toinen avain toimi ja sit ei sekään...
-
se on se avaimen vastaan otin hajonnut autosta... oliko vain 200€ uusi... veljen V50 D5:stä meni niin että vain toinen avain toimi ja sit ei sekään...
Vastaanotin varmaankin sijaitsee juurikin tuossa virtalukossa? Ja sen voi vaihtaa ilman koodaamista?
-
Vastaanotin varmaankin sijaitsee juurikin tuossa virtalukossa? Ja sen voi vaihtaa ilman koodaamista?
Oletan näin mutta en ole varma kummastakaan asiasta :-[
-
Virtalukon / antennirenkaan voi vaihtaa ilman koodausta. Avaimesta välitetään tieto CEM-yksikölle, johon avaimet on rekisteriöity.
Meille on tullut työkalut Volvon avaimien koodaukseen, mutta opiskellaan ja harjoitellaan ensin omilla autoilla. :)
-
Virtalukon / antennirenkaan voi vaihtaa ilman koodausta. Avaimesta välitetään tieto CEM-yksikölle, johon avaimet on rekisteriöity.
Meille on tullut työkalut Volvon avaimien koodaukseen, mutta opiskellaan ja harjoitellaan ensin omilla autoilla. :)
Paljon kiitoksia vastauksista. Otin tänään virtalukon irti ja purkuun,sain fiksattua sen kuntoon. Eli lukon sisällä olevat kontakti kynnet piti hieman taivuttaa sekä jäykistää,hommaan meni pari tuntia purkuineen. Ainut hankaluus oli virtalukon takana oleva t25 ruuvvi,mutta pienen taistelun jälkeen sekin löystyi