Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: ollipuhakka - 10.05.2019, 21:25:17

Otsikko: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
Kirjoitti: ollipuhakka - 10.05.2019, 21:25:17
Eli jakohihnan vaihto olisi edessä. Auto Volvo D6 vm.2014. Onko niin,että hihnan voi vaihtaa ainoastaan valtuutettu Volvo-huolto, eli Bilia, Autosalpa yms..noista merkkihuolloista kerrottiin, että apulaitehihnan kiristykseen tarvitaan äänitaajuuslaite. Jakohihnan vaihto maksaa jäätävät n.1500e Biliassa ja 1800e Autosalvassa.??!! Kyselin ihan normaali huollosta ja ne antoi noin. 500e hinnan ja kuulemma ao. taajuusmittaria apulaitehihnan kiristyksen tarkistamiseen ei tarvita...onkos kellään kokemuksia, tai onkos tuo suorastaan merkkihuollon ku....sta?
Otsikko: Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
Kirjoitti: Ribbe - 10.05.2019, 22:04:26
Tuo on totta että akustisesti tarkistetaan kiristys, siis apulaite hihna. Se kun pyörittää myös hybridi järjestelmää. Ei siis jakohihnaa. Vaikea uskoa että jakohihnan saisi vaihdettua ilman että poistaa apulaite hihnaa. Onkohan tuolla tarvikeliikkeellä paljonkin kokemusta D6 autoista. Mekaanikolla pitää myös olla luvat tehdä korkeajännite sähkötöitä.
Otsikko: Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
Kirjoitti: Pynski - 10.05.2019, 22:16:36
Jakohihnan vaihdon yhteydessä vaihdetaan myös tuo apulaitehihna ja sen kiristin sekä vesipumppu, lieneekö niiden hinta ollenkaan mukana tuossa tarvikehuollon hinnassa? Debil Espoossa antoi 180 tkm huollolle kokonaishinnaksi n. 2te johon sisältyivät varsinaisen huollon lisäksi nuo em. työt. Ei ole valtuutettu Volvo-huolto mutta ovat erikoistuneet Volvoihin.
Otsikko: Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
Kirjoitti: ollipuhakka - 10.05.2019, 22:54:46
Kiitos vastauksista minua viisaammat..eli eikun merkkihuoltoon ja vähintään 1,5ke vaihtaa omistajaa. :-\
Eli tuo apulaitehihna ilmeisesti käyttää laturia ja ilmeisesti pyöräyttää laturin kautta moottorin tulille, kun tarvitaan polttomoottoria.?
Ja ps. mun autossa jo viides ilmastointilaitteen kompura..kuudennetta odotellaan..onneksi olen saanut kaikki takuuseen..autolla ajettu vain70tkm. Olisiko tyyppivika???Ainakaan Volvo ei sitä myönnä..Vit...taa aina kolmen kuukauden välein viedä aito Biliaan..
Otsikko: Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
Kirjoitti: Pynski - 10.05.2019, 23:27:59
Mulla hajosi kompura vasta 165 tkm kohdalla, Bilia lupasi hyvittää puolet. Katsoin parhaaksi vaihtaa autoa ja luopua hybridistä samalla osittain siitä syystä että Volvo on lopettanut tuon kompurakampanjan huhtikuun alkupuolella eivätkä enää korvaa niitä. Puolet olisin siis saanut uhkailulla ja kiristyksellä joten päätin ulkoistaa ongelman ja mahdolliset tulevatkin ongelmat. Lisäksi ensin oli Biliaan kuukauden jono mutta sitkeästi puhelimessa valittamalla tulevan odotusajan sai melkein puolitettua. Kun autoa tarvitsee joka päivä työssään niin ei oikein ole aikaa kinata samalla tiskillä sunnuntaiautoilijoiden kanssa. Muuten olin itse autoon tyytyväinen mutta Biliaan en mene jos ei ole ihan pakko.
Otsikko: Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
Kirjoitti: Viltzu - 16.05.2019, 18:03:40
Ja jakohihnan vaihto vaatii tässä mallissa korkeajänniteakun irtikytkennän koska generaattorille menevät korkeajännitejohdot on irroitettava jakohihnan vaihdon tieltä. Se nostaa olennaisesti hintaa. Ja apulaitehihnan kireys tarkastetaan juuri sellaisella värähtelymittarilla.
Otsikko: Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
Kirjoitti: volvotdi - 19.05.2019, 13:41:00
Mutta hei, hybridillä on halpa ajaa niin kompensoituu kummasti  :D
Löytyisikö Ruotsin puolelta halvemmalla kun ei tuo laivalla ylitys ole kovin kallista ja yhdistyy samalla huvipuoli  ;)