Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: tapsanurmi - 13.05.2019, 15:21:32
-
itellä tosiaan 2001 vm volvo v70 2.5 tdi. juuri leimattu ja kaikki kunnossa. mutta nyt ilmeni vika että tyhjäkäynnillä syttyy moottorinhuoltovalo, muttakun nostaa kierroksia vähänkin niin se sammuu. vikakoodeja ei anna kun se tulee piikkinä niin oliskos kellään ideoita tai kokemusta moisesta..
-
Siirsin tämän oikealle osiolle ja hieman viilasin otsikkoa. -01 vuosimallin V70 on jo näitä "läskiposkisia". :)
Mitä itse ongelmaan tulee, niin vikakoodit kyllä jäävät järjestelmään muistiin, ellei sitten vika ole jossain ohjainlaitteessa itsessään.
Millä laitteella vikakoodeja on luettu? Muistissa voi olla sellainen koodi, joka ei löydy yleisellä OBD2-lukijalla. Lisäksi nämä viimeisten vuosimallien TDI-Volvot ovat aika kranttuja sen suhteen mikä lukija toimii ja mikä ei.
-
no mallihan on auto repair malli-T75
-
Kyllähän tuon T75 lukijan pitäisi auton yksikköihin päästä.
Vilahtaako mittariston vasemman alanurkan tekstinäytössä mitään silloin kun vikavalo palaa?
-
joo eli tuhjäkäynnillä huolla seuraavassa huollossa? mitä lie tarkoittaa.
-
Voisko ajoitus olla pielessä? Silloin ainakin tekee juurikin noin, sitä en muista antoiko vikakoodia.
-
Tarkalleen se on. moottorin syst. seuraavassa huollossa.
-
Itsellä oli samanlaista oireilua entisessä S80 TDi:ssä ja siinä ongelma korjautui laittamalla pumpun ajoitus kohdilleen. Oli senverran vähän pielessä ettei käyntiin vaikuttanut mutta vikavalo syttyi aina tyhjäkäynnillä.
-
Kiitos kaikille vastauksista. tosiaan niin vähän oli pumpun säätö pielessä että vikavalo syttyi tyhjäkäynnillä. ajoon ei vaikuttanut mitenkään mutta nyt ei pala vikavalot.