Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: VolvoV50T5awd - 13.05.2019, 21:24:05

Otsikko: Booriholkki??
Kirjoitti: VolvoV50T5awd - 13.05.2019, 21:24:05
Liuta tyhmiä kysymyksiä. Eli autona xc90 3.2 -08 160 tkm ajettuna, auto menossa ensiviikolla korjaamolle jossa vaihdetaan 80 tkm ajettu tarkastettu ja takuun omaava toimiva vaihdelaatikko. Ilmeisesti olisi helppo vaihtaa samalla tämä surullisen kuuluisa booriholkki vai onko jostain vuosimallista lähtien holkki ongelmat vähentynyt/poistuneet? Mites vaihdelaatikon öljynsuodatin, kannattaisiko se vaihdattaa samalla nyt kun laatikko on irrallaan? Ja onko sen homma muuta kuin öljypohja irti ja suodattimen vaihto ja pohja takas uudella tiivisteellä? Työt tehdään myyjäliikkeen tahdosta paikallisella vianorilla niin eikös siinä softaanki pitäisi jotain tehdä, öljynvaihtolaskurin  nollaus, sopeutuksen nollaus, päivitykset?? Onnistuneeko softahommat vianorilla? Autoon vaihdetaan samalla myös takaperä joka jyrisee ja ujeltaa.
Otsikko: Vs: Booriholkki??
Kirjoitti: Lankku - 14.05.2019, 11:10:16
Tuon verran ajettuun ei todennäköisesti ole vaihdettu booriholkkia. Siinä voi olla uudempi kestävämpi malli, mutta varautuisin vaihtoon.

Tuossa vaihteistossa ei ole helposti vaihdettavaa öljynsuodatinta eli antaa sen olla. Öljynvaihtolaskurin ja sopeutuksen nollaukset onnistuu perustestereillä.