Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Paskakuski - 10.10.2011, 19:05:06
-
Eli ongelmana on se, että kiihdytettäessä kone ei kierrä ku 4000-5000rpm jonka jälkeen joko kipinä tai polttoaineen syöttö katkeaa kuin seinään. Tämän jälkeen kun jalan nostaa kaasulta ja painaa taas kaasua veto alkaa uudelleen, mutta päättyy taas tuohon kyseiseen kierroslukuun. Paikallaan poljettaessa kaikki pelaa hienosti ja kierrokset nousevat mukisematta yli 6000rpm. Lamda on juuri vaihdettu eikä sillä saatu vaikutusta. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavia oireita?
-
Vähän tais tulla väärään osioon, mutta vastaukseksi että mitäluultavammin sulla menee seos laihalle ja iskee fuelcuttia kehiin. Onko siitä ahtoja nostettu ja onko ylipäätään tietoa niiden määrästä?
-
Tai sitten jännempi vika mikä on muutamassa (mm. yhdessä omassa lintassa) tullut vastaan, eli vetäsee imuletkun kasaan :)
-
Joo eli ahtomittari tulee huomenissa ja sitten tarkempaa faktaa. Tänään kokeilin huvikseni pintakaasulla kiihdyttää 2-vaihteella ja rajoittimelle asti antoi vetää. Taas heti perään täyskaasulla kiihdytettäessä fuelcut iski siinä tutussa 4500rpm. Vois olla hukkiksen kello jumissa tai joku letkuvuoto.
-
Oletko vaihtanut jonkun thyyninki suodattimen ???
Itsella oli tuommoista vikaa vapaavirtaussuodattimen kans (vaihdoin vain isompaa suodatinta niin alko toimimaa)
-
jos FC tulee täyskaasulla ilman täyskierroksia, niin johonkin katoaa ilmaa ahtimen jälkeen (jossakin on vuoto).... :-[
Tietysti edellyttäen, että Vaahteramäen eemeli (IMM) on ehjä ja mittaa oikein.
-
Joo pahoittelen pitkää vastausaikaa. Vika löytyi IMM ja ahtimen välisestä putkestä. Ahtimen kupeessa kahden sormen mentävä reikä.
-
Hienoa että ilmoitit miten ongelma selvisi. Kumpa kaikki tekisivät samoin niin olisi paljon antoisampaa seurata vikaongelmien ratkaisuja.