Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Tiku - 19.05.2019, 09:55:38

Otsikko: V70 eDrive-alustan vaihtaminen tavalliseen
Kirjoitti: Tiku - 19.05.2019, 09:55:38
Hei! Kyselin samaa jo hankinta-ketjussa, mutta otetaanpa aihe uudelleen esille omassa ketjussa.

Eli tarkoituksena on saada v70 (2012) 1,6D -malliin hieman lisää maavaraa. Onko 1,6/2,0/2,4 -moottoriversioiden alustoissa muuta eroa kuin jousten pituus? Iskunvaimentimet tuskin ovat erilaiset. Väsyvätkö kierrejouset muuten käytössä, eli kannattaako ruuvata alle enää käytettynä ostettuja jousia?
Otsikko: Vs: V70 eDrive-alustan vaihtaminen tavalliseen
Kirjoitti: janne81 - 19.05.2019, 10:28:19
Takaiskaria on ainakin 2 eri pituutta olemassa.  Mulla on molemmat versiot iskareista ja olen niitä verrannut keskenään, pituusero keskenään luokkaa 15mm jos oikein muistan.
Mulla on 2.0d taksi-alustalla ja on n. 20mm korkeempi kuin normaali 2.0d kun kaverin autoon verrattiin. Sitten on vielä tuo Drive-malli joka oli vähän normaalia matalampi.
Otsikko: Vs: V70 eDrive-alustan vaihtaminen tavalliseen
Kirjoitti: Tiku - 19.05.2019, 10:38:21
Tuo taksi-alustahan vaikuttaa mielenkiintoiselta. Iskareita näyttää tosiaankin olevan kahta pituutta taakse, eli ne pitäisi vaihtaa myös. Lieneekö sport-alusta sama kuin tuossa 1,6D:ssä?