Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Proomu - 11.10.2011, 20:18:21

Otsikko: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Proomu - 11.10.2011, 20:18:21
Tarvittais oikeasti jäykät ja kestävät kumityynyt moottorin kannakkeisiin. Kisapirssin kone tykkää vikuroida sen verran, että nyt on molemmat antautunu. Ilmeisesti tällaiset on nyt paikallaan:
http://www.sambilmode.se/products/images/competition/323286.jpg

Korkeus 27mm.

Mitä kumeja olette käyttäneet ja mistä olette hommanneet, lähinnä suomesta?

edit: polyuretaanisetkin käy, eikä tartte olla just tohon hommaan tarkotetut, kunhan menee paikalleen ja toimii.
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Veksi - 11.10.2011, 20:48:54
Mää olen käyttänyt diesel mallin tarvike kumeja. Kestää sen minkä konekkin/jaksaa samalla koneella ajaa.

Edullinen vaihtoehto. Joku lisä tuki olisi hyvä korin ja koneen väliin
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Haxu.R - 11.10.2011, 21:30:01
Rallyrace Keravalla ja Autoracing Helsingis myy ton sun kuvan kaltaisia kisa kumeja kahdella korkeudella (50mm ja matalampi, olisko ollu 30mm?). Pysyy 300hv konekin konehuoneessa...

Lautamäeltä saa varmaan kans, noi on siis tarkoitettu escortin vakiopalkkiin ainakin.

Mulla omakin 16v kone noilla kiinni, tosin se ei oo vielä käynnissä ollu.
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Proomu - 11.10.2011, 21:50:38
Vanhana Escort miehenä tuli kans ekana mieleen OHC:n vakiopalkin HD kumit. Täytynee siis Lautamäeltä tilailla.

Kestävyys on aika suhteellista kun autolla hypitään ja rymistellään, ja joskus kone ei makaa kumien varassa, vaan roikkuu  ;)
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Spoileri - 11.10.2011, 21:50:58
No mulla on kisapirssissä ollu ihan Etralta teollisuuskäyttöön tarkotettuja kumeja. Hyvin on kestäny selättääkkin.
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Proomu - 11.10.2011, 22:01:46
Ei meillä mikään kestä...
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: lassii - 11.10.2011, 23:09:10
Mitä jos keksis koneeseen sit jotkut tuet myös yläpäähän? Tää nyt oli vaan heitto mut jotkut tukiraudat ja vaikka gummii johki väliin.
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Fileman - 20.10.2011, 22:46:45
2kpl jääkiekkoja per puoli. ei varmasti heilu, paitsi koko kori
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: HRemes - 22.10.2011, 01:28:26
2kpl jääkiekkoja per puoli. ei varmasti heilu, paitsi koko kori
Just rupesin minäkin miettimmää, että mites jääkiekot?
Komeesti heilahtelis koppa aina ku kaasua polokasis 8)  :2funny:
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Fileman - 22.10.2011, 13:48:40
Just rupesin minäkin miettimmää, että mites jääkiekot?
Komeesti heilahtelis koppa aina ku kaasua polokasis 8)  :2funny:

Onhan noita käytetty. turbobricksillä tais olla joku videokin kun laitettu ja kaasua antaa niin kone ei liikahda yhtään :D edes käynnistyksessä.. auto kyl ;D
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Proomu - 23.10.2011, 22:04:05
Lautamäeltä tilatut kesti ainakin eilisen kisan, niillä mennään siis.

Eikös toi jääkiekkojen laitto ole turhaa hommaa, tekee ennemmin koneenkorvan joka tulee yhtenäisenä palkista lohkoon  :buck2:
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Fileman - 23.10.2011, 22:21:32
Lautamäeltä tilatut kesti ainakin eilisen kisan, niillä mennään siis.

Eikös toi jääkiekkojen laitto ole turhaa hommaa, tekee ennemmin koneenkorvan joka tulee yhtenäisenä palkista lohkoon  :buck2:

No onhan ne nyt 2 eri asiaa. tottakai ne vähän antaa periksi kun kumia ovat, mutta vähän. ja helpommat tehdä?
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Morjenz - 23.10.2011, 22:33:13
Kokeile Dieselimallin kumeja Motonetistä. Ovat aivan pirusti jäykemmät kun bensamallin. Itsellä sellaset paikallaan, eikä kone juuri niiaile. Millanen aski käytössä ja miten se on tuettu?
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: Proomu - 23.10.2011, 23:10:20
Kokeile Dieselimallin kumeja Motonetistä. Ovat aivan pirusti jäykemmät kun bensamallin. Itsellä sellaset paikallaan, eikä kone juuri niiaile. Millanen aski käytössä ja miten se on tuettu?

Aski on alumiinikuorinen (vissiin se missä on ollut alunperin nappivitonen) 4-vaihteinen SF-pyörän suorakytky. Kannatinkumina on nyt se kulmikas kumikäikäle, vissiin alkuperäinen. Ennen ens kautta täytyy muuttaa se puslamalliseks. Kyllä noi koneen kumit on tarpeeks jäykät, tärkeintä on kestävyys.
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: D`Artagnan - 23.04.2012, 21:33:23
Kokeile Dieselimallin kumeja Motonetistä. Ovat aivan pirusti jäykemmät kun bensamallin. Itsellä sellaset paikallaan, eikä kone juuri niiaile.

Meneekö heittämällä Diesel mallin kumit bensakoneen alle paikoilleen?
Tarvitsisi omaan autoon vaihtaa (b200k) ja olen miettinyt että minkälaiset laittaisi. ???
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: tommi m - 23.04.2012, 22:55:53
Meneekö heittämällä Diesel mallin kumit bensakoneen alle paikoilleen?
Tarvitsisi omaan autoon vaihtaa (b200k) ja olen miettinyt että minkälaiset laittaisi. ???

menee,mutta tutisuttaa koko autoa sitten. bilteman moottorikumit parempia kuin motonetin. eivät repee viikon sisään  :)
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: järviin - 24.04.2012, 22:22:12

menee,mutta tutisuttaa koko autoa sitten. bilteman moottorikumit parempia kuin motonetin. eivät repee viikon sisään  :)
Olen kuullut vahvaa huhua, että biltema ja motonet eivät olisi ainoita varaosaliikkeitä, jotka myyvät vain priimaa.
Otsikko: Vs: B230 moottorin kumityynyt
Kirjoitti: tommi m - 24.04.2012, 23:39:14
Olen kuullut vahvaa huhua, että biltema ja motonet eivät olisi ainoita varaosaliikkeitä, jotka myyvät vain priimaa.
hakee mistä haluaa,mutta näin omana kokemuksena.  ;)