Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rokkiarska - 11.10.2011, 21:01:53
-
Nonnii viisaat sanokaapas mikä hele... tuota vaivaa ku ensi ku laittaa käyntii ni käy normaalisti. Sitte vähä ajan päästä alkaa nostamaa kierroksia ja viime käy 1500 kierrosta. Vika ei oo moottorinohjausboksissa, ilmamäärämittarissa, tyhjäkäyntimoottorissa, bensapumpun releessä eikä kaasuläppätunnistajassa. Ni missähä se vika nyt sitte on? :uglystupid2:
-
Imuvuoto?
-
Se ei oo poissulettu juttu kyllä. Täytys suihkutella jotaki sinne ja testailla.
-
koska huollettu, tulpat jakajan kansi+sytkäjohdot? onko kaasuläppäkotelo puhdistettu vai ainoastaan mitattu? Ilmaputsarilta imusarjaan menevä letku hajalla?
-
Voiskoha se olla ruiskun valvonta anturi vai mikä lie onkaa. Ja missähä kohtaa se mahtaa olla?
-
kylmäkäynnistys anturi? Imusarjan alla,lohkossa .
-
Ei siellä mitään yksittäistä kylmäkäynnistysanturia ole. Onhan se koko ecun/sytkäboksin lämpöanturi ::)
1000-1100 meinaa sitä että tyhjäkäyntimoottori ei ole käytössä. Siitä yli epäilisin imuvuotoa.
Mutta ei tuo lämpöanturikaan mahdottomuus ole ::)
-
Säätöä se vaan vaati! :hello:
-
Kirjotan nyt tähän kun sama ongelma enkä viitsi uutta ketjua aloittaa ! Eli onkelmana 740gl B200F koneella kierrokset huitoo siellä ~vajaa 1500rpm. Putsailin tyhjäkäynti venttiiliä/ säädintä jarrucliinerillä ja wd-40:llä mut ei mitään vaikutusta(näytti sisältä tosi hapettuneelta ja ruosteiselta yms), kierrokset ehkä hieman jopa nousi... mutta kun vetää sen ilmanputsarilta säätimelle menevän letkun ihan ruttuun/ "kiiinni" niin kierrokset putoo melko lähelle normaalia n. 700-800rpm. ja kun käy 1500rpm niin käynti on ihan tasaista kierrokset ei sehlaa ees taas... Huomenna täytyy tutkia lissää...
-
Kirjotan nyt tähän kun sama ongelma enkä viitsi uutta ketjua aloittaa ! Eli onkelmana 740gl B200F koneella kierrokset huitoo siellä ~vajaa 1500rpm. Putsailin tyhjäkäynti venttiiliä/ säädintä jarrucliinerillä ja wd-40:llä mut ei mitään vaikutusta(näytti sisältä tosi hapettuneelta ja ruosteiselta yms), kierrokset ehkä hieman jopa nousi... mutta kun vetää sen ilmanputsarilta säätimelle menevän letkun ihan ruttuun/ "kiiinni" niin kierrokset putoo melko lähelle normaalia n. 700-800rpm. ja kun käy 1500rpm niin käynti on ihan tasaista kierrokset ei sehlaa ees taas... Huomenna täytyy tutkia lissää...
Tulppasin nyt sitten ton letkun putsarilta säätimelle, koska säätimen puhistus ei tuntunut auttavan ja kierrokset tuntuu sopivilta :)
Jos joku tietää mistä vois mahollisesti saada ehjää säädintä edullisesti niin olisin kiitollinen ::)
-
oletko puhdistanut kaasuläppä kotelon?