Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rokkiarska - 11.10.2011, 21:01:53

Otsikko: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla KORJATTU!
Kirjoitti: rokkiarska - 11.10.2011, 21:01:53
Nonnii viisaat sanokaapas mikä hele... tuota vaivaa ku ensi ku laittaa käyntii ni käy normaalisti. Sitte vähä ajan päästä alkaa nostamaa kierroksia ja viime käy 1500 kierrosta. Vika ei oo moottorinohjausboksissa, ilmamäärämittarissa, tyhjäkäyntimoottorissa, bensapumpun releessä eikä kaasuläppätunnistajassa. Ni missähä se vika nyt sitte on? :uglystupid2:
Otsikko: Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
Kirjoitti: TOK - 11.10.2011, 21:39:55
Imuvuoto?
Otsikko: Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
Kirjoitti: rokkiarska - 11.10.2011, 21:52:50
Se ei oo poissulettu juttu kyllä. Täytys suihkutella jotaki sinne ja testailla.
Otsikko: Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
Kirjoitti: s73 - 11.10.2011, 22:00:09
koska huollettu, tulpat jakajan kansi+sytkäjohdot?  onko kaasuläppäkotelo puhdistettu vai ainoastaan mitattu? Ilmaputsarilta imusarjaan menevä letku hajalla?
Otsikko: Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
Kirjoitti: rokkiarska - 12.10.2011, 18:46:19
Voiskoha se olla ruiskun valvonta anturi vai mikä lie onkaa. Ja missähä kohtaa se mahtaa olla?
Otsikko: Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
Kirjoitti: s73 - 12.10.2011, 19:15:48
kylmäkäynnistys anturi? Imusarjan alla,lohkossa .
Otsikko: Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
Kirjoitti: Huikkoster - 12.10.2011, 19:38:19
Ei siellä mitään yksittäistä kylmäkäynnistysanturia ole. Onhan se koko ecun/sytkäboksin lämpöanturi ::)
1000-1100 meinaa sitä että tyhjäkäyntimoottori ei ole käytössä. Siitä yli epäilisin imuvuotoa.
Mutta ei tuo lämpöanturikaan mahdottomuus ole ::)
Otsikko: Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla KORJATTU!
Kirjoitti: rokkiarska - 13.10.2011, 20:08:42
Säätöä se vaan vaati! :hello:
Otsikko: Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla KORJATTU!
Kirjoitti: Pohjiz - 22.12.2011, 23:41:18
Kirjotan nyt tähän kun sama ongelma enkä viitsi uutta ketjua aloittaa ! Eli onkelmana 740gl B200F koneella kierrokset huitoo siellä ~vajaa 1500rpm. Putsailin tyhjäkäynti venttiiliä/ säädintä jarrucliinerillä ja wd-40:llä mut ei mitään vaikutusta(näytti sisältä tosi hapettuneelta ja ruosteiselta yms), kierrokset ehkä hieman jopa nousi... mutta kun vetää sen ilmanputsarilta säätimelle menevän letkun ihan ruttuun/ "kiiinni" niin kierrokset putoo melko lähelle normaalia n. 700-800rpm. ja kun käy 1500rpm niin käynti on ihan tasaista kierrokset ei sehlaa ees taas... Huomenna täytyy tutkia lissää...
Otsikko: Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla KORJATTU!
Kirjoitti: Pohjiz - 23.12.2011, 19:36:18
Kirjotan nyt tähän kun sama ongelma enkä viitsi uutta ketjua aloittaa ! Eli onkelmana 740gl B200F koneella kierrokset huitoo siellä ~vajaa 1500rpm. Putsailin tyhjäkäynti venttiiliä/ säädintä jarrucliinerillä ja wd-40:llä mut ei mitään vaikutusta(näytti sisältä tosi hapettuneelta ja ruosteiselta yms), kierrokset ehkä hieman jopa nousi... mutta kun vetää sen ilmanputsarilta säätimelle menevän letkun ihan ruttuun/ "kiiinni" niin kierrokset putoo melko lähelle normaalia n. 700-800rpm. ja kun käy 1500rpm niin käynti on ihan tasaista kierrokset ei sehlaa ees taas... Huomenna täytyy tutkia lissää...

Tulppasin nyt sitten ton letkun putsarilta säätimelle, koska säätimen puhistus ei tuntunut auttavan ja kierrokset tuntuu sopivilta :)

Jos joku tietää mistä vois mahollisesti saada ehjää säädintä edullisesti niin olisin kiitollinen  ::)
Otsikko: Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla KORJATTU!
Kirjoitti: s73 - 23.12.2011, 21:11:44
oletko puhdistanut kaasuläppä kotelon?