Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: lein0 - 15.06.2019, 22:01:35
-
Tänään imuroidessa autoa hoksasin että kuskin lattiamaton alta oli se kangasmatto hieman märkä. No, raotin vähän sitä mattoa ja glykolithan sinne oli valunut ja kastellut ihan huolella koko pohjan. :nohnoh
Purin sitten samoilla lämpimillä vähän muoveja auki että pääsee käsiksi lämppärin kennolle. Sieltähän tuo on täytynyt vuotaa? Minkään sortin vuotoa en kyllä havainnut kun tyhjäkäynnillä käyttelin jonkin aikaa eli tosi hitaasti vuotaa ilmeisesti.
Miten tuon voisi varmistaa että vuotaako siellä ne kuuluisat o-renkaat vai itse kenno? Kenno käteen ja katsomaan? Tuon koko kennonhan nyt vaihtaisi kohtuullisen helposti kun on jo purettu muovejakin edestä. Tekeekö nuilla tarvikekennoilla yhtään mitään? Niitä näyttää aika edullisesti saavan tilattua.
-
paikat kuivaksi ja uudet o-renkaat,jos vielä kastuu niin sitten itse kenno,jos huolella on kastellu niin varmasti on lisäilty nestettäkin....
-
Mä vaihtaisin nyt sinne suoraan Behrin kennon ja uudet o-renkaat niin eipä tarvii enää aukoa ja purkaa
-
Ja kennoa vaihtaessa kannattaa sulkea (https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/pihdit/letkunkiristinpihdit/letkupihtisarja-3-kpl-2000031974) kennon letkut, jottei käy kuten mulla kun vaihtoivat kennon, korjaamolla kastelivat kunnolla sisätilat
-
Vai kannattaisko tyhjentää ensin jäädytysjärjestelmä?
-
Jos korjaa niin korjaa kunnolla ja jättää o renkaat ja pikaliittimet pois. Suorat letkut koneesta kennolle nii ei enää vuoda salaa kun joku pikaliitin alkaa kuitenkin vuotamaan.
-
Noniin tämäkin remontti tuli päätökseen äsken. Vanha kenno oli selvästi vuotanut monesta eri paikasta jäljistä päätellen. Oli vielä ihan aluperänen behr volvo kenno tuo vuotava. Ei ollut kovin paha rasti vaihtaa tuo kenno 8)