Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Shadow_Fi - 19.06.2019, 08:26:06
-
Hei vaan kaikille pitkästä aikaan,
Tuli tässä pähkäiltyä joko olisi aika siirtyä takaisin volvomaailmaan. Järkevänä vaihtoehtona pidän V70, mutta näköjään tässä on jotain mitä en enään tiedä 740 ajoilta. :D
Joten hetiin tiukat kysymykset.
1. Onko mitä heikkoja kohtia 2.5t moottorilla?
2. Onko mitä fyysisiä eroja 2.5FT moottorilla? Sehän on käsittääkseni FlexiFuel? Nitriilikumen käyttö tiivisteissä ja letkuissa? Imuventtiilit rosteria? Bensapumpussa eroja?
3. Miten helposti niihin saa softat sisään? Onnistuuko hankkia oman kapulan jä värkätä firmiksien kaa?
4. Onko näissä (2.5T, ja 2.5FT) moottoreissa samat turbot? Onko joka mallissa? Miten kestävät?
5. Mitä niissä muuten potkia kun lähtee ostohousut jaloissa katsomaan näitä?
Diisseliä en halua koska alumiinilohkoinen, ja on halkeilutapauksista kuultu..
Varmatoiminen auto on hakusessa siis.
-
Alumiinia noiden 2.5T/FT moottorienkin lohkot taitaa olla.
Itse en ole kuullut että lohkot olisi mennyt halki. Paitsi jos remmi mennyt poikki. Mitään suurempaa yksittäistä heikkoa kohtaa noissa bensa koneissa ei ole.
-
En ole kauhutarinoita kuullut, että peruskestäviä koneita. Loput riippuu huoltohistoriasta että miten on öljyt vaihdettu. Alumiinia nää kaikki on eikä niissä mitään pelättävää ole.
Ei FT mikään spesiaali kone ole. Normaali 2.5T kestäisi etanolia ihan samalla tavalla muutossarjalla.
Oma 240tkm ajettu 2.5FT alkoi öljynvaihdon jälkeen syömään öljyä kiihtyvällä tahdilla joka toivon mukaan rauhoittui nyt kun laitoin 5w-40 öljyt etanoli luokituksilla koneeseen.
-
mikä etanoli luokitus moottori öljyssä on..? en ole kuullut tuota.?
-
Api SN. Kestää paremmin etanolia mutta tärkeintä on tiheät öljynvaihtovälit.