Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Tansku - 23.06.2019, 21:45:40
-
Hei, olen autokaupoilla ja myyjä sanoin että Volvo V50
2.0 Kinetic vm2006 jakopää olisi ketjulla? Autolla on ajettu 117000 mitä muuta olisi hyvä tarkistaa oston yhteydessä? Autoa on kyllä huolletu huolto ohjelman mukaan aina 110000 asti
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista
-Daniel
-
Jos nyt puhutaan tuosta 2 litraisesta bensakoneesta, niin suhtautuisin siihen erittäin suurella varovaisuudella. Nuo tuppaavat syömään öljyä ja se on lopun alkua. Vahva suositus, että katsot mielummin yksilön joka olisi Volvon omalla 2.4 koneella.
-
Jos nyt puhutaan tuosta 2 litraisesta bensakoneesta, niin suhtautuisin siihen erittäin suurella varovaisuudella. Nuo tuppaavat syömään öljyä ja se on lopun alkua. Vahva suositus, että katsot mielummin yksilön joka olisi Volvon omalla 2.4 koneella.
Juu, jos kyseessä se fjoordin 2,0 litrainen kone, niin saattaa olla öljynsyönnin kanssa ongelmia.
Ja tuo ongelma koskee 1,6-2,0 patoja.
Ongelmasta voi lukea ford-foorumilta, missä aikas paljon juttua.
Myöskin imusarjan magneettiventtiilit hajoaa ja aiheuttaa kuolleen kohdan vetoalueella..
-
Juu, jos kyseessä se fjoordin 2,0 litrainen kone, niin saattaa olla öljynsyönnin kanssa ongelmia.
Ja tuo ongelma koskee 1,6-2,0 patoja.
Ongelmasta voi lukea ford-foorumilta, missä aikas paljon juttua.
Myöskin imusarjan magneettiventtiilit hajoaa ja aiheuttaa kuolleen kohdan vetoalueella..
https://m.nettiauto.com/volvo/v50/10545038
Onko puolesta puhujia?
-
Eipä oikein. Kuten todettu, niin osta mieluummin 2.4 litraisella koneella oleva. Kuluttaa ehkä hiukan enemmän polttoainetta, mutta se on pieni murhe jos säästyy koko koneen vaihdolta.
-
Kiitos vastauksesta, tuntuu että kun noitakin autoja on todella paljon liikkeellä niin olisivatko niin huonoja?
-
Jos varautuu vaihtamaan männänrenkaat ja se on OK niin tiettävästi muita isompia vikapaikkoja noissakaan ei ole.
2.4 tai 2.4i ovat kestäviä vaihtoehtoja mutta T5 on myös ja ainakin manuaalina on taloudellisempi siististi maantiellä ajettuna kuin vapariversiot. Liikkuu myös paremmin. :) Oma auto oli juuri pari viikkoa sitten huollossa jossa vaihdettiin 2. kerran auton iän aikana jakopään hihna ja asentaja kehui että kone käy hienosti edelleen. Ei syö öljyäkään, litran joutuu lisäämään 20 tkm vaihtovälillä ja nyt on sentää 315 tkm takana. Nähtävästi viitoskoneella voi odottaa ajelevansa puoli miljoonaa km ennen isompaa remonttia.
-
Juu, jos kyseessä se fjoordin 2,0 litrainen kone, niin saattaa olla öljynsyönnin kanssa ongelmia.
Ja tuo ongelma koskee 1,6-2,0 patoja.
Ongelmasta voi lukea ford-foorumilta, missä aikas paljon juttua.
Myöskin imusarjan magneettiventtiilit hajoaa ja aiheuttaa kuolleen kohdan vetoalueella..
Noissa kyllä paljon ongelmia, en taas tiedä miksi 1.6 padat on selvinnyt lähes kokonaan kyseiseltä ongelmalta. Liekkö eri suunnittelu johtuen pienemmistä männistä.
-
Ominaisuuksiltaan 2-litrainen on hyvä kone tämän kokoiseen autoon. Kulutus 6,5-7,5 litraa sadalla ja jaksaa vetää kohtuullisesti. Eikä ainakaan yhtä paha öljynsyönnin suhteen kuin 1,8.
Magneettiventtiilivian tunnistaa jos nykii pahasti lämpimänä, onneksi halpa osa vaihtaa.
-
Ominaisuuksiltaan 2-litrainen on hyvä kone tämän kokoiseen autoon. Kulutus 6,5-7,5 litraa sadalla ja jaksaa vetää kohtuullisesti. Eikä ainakaan yhtä paha öljynsyönnin suhteen kuin 1,8.
Magneettiventtiilivian tunnistaa jos nykii pahasti lämpimänä, onneksi halpa osa vaihtaa.
Nojoo, mutsi ajo pelkkiä hki nurkkia 9.9-10.5 T5 automaatilla, matkassa meni kutosella alkavia. Että eipä se T5:kään hirveästi syö edes automaatilla...