Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Vibac - 28.06.2019, 19:34:26
-
Elikä 02 vm bensa volvo kyseessä
201 ja 301 koodia vilkautti kun koneen lämmöt nousi normiin. vaihdoin puolan, ei auttanut.vaihdoin suuttimen, auttoi mutta vika siirtyi, nyt lykkää koodia 204 ja 304. Mistähän kannattaa aloittaa? Puolan ja suuttimien johdot ok mutta suojasysteemit murenee käsiin. Suoraa voipi vastata mulle kännykkään?
045-1117054 kiitoksia takakäteen
-
Miten oireilee vai toimiiko normaalisti muuten ?
-
Miten oireilee vai toimiiko normaalisti muuten ?
Siis pystyy ajaa. röpöttää, tärisee, käy 4 pytyllä, välillä taas toimii ookoosti. Tai toimi aiemmin ku valitti sitä 1 pytyn vikaa mut nyt ku vaihtu tohon 4 pyttyyn nii alkaa heti pätkimään.
-
Anyone?
-
Mitkä noiden koodien selitykset on, ei ole volvo-lukijan koodeja?
Sytytysosat on kaikki epäilyksen alla, jos vika kerran siirtyy ja niitä huonokuntoisia ei ole uusittu. Vika tuli äkillisesti vai ostettiin viallinen?
Kännykkään ei kannata neuvoja antaa kun yhteisö ei siitä hyödy.
-
Jos on P0201 on sylinteri ykkösen suihkutusventtiilin toimintahäiriö.P0304 sytytyskatko sylinterissä 4.
-
Se olikin 204 elikkä nelosen suihkutusventtiili häiriö.
-
201 ja 204 ovat suutin häiriöitä ja 301 ja 304 sytytyskatkoja. Mutta kun kerran 1 pytyn viat "korjattiin" vaihtamalla puola ja suutin. Muttakun ne viat hyppäs yhtäkkiä 4 pyttyyn. Mikä mahtaisi olla selitys tälle? Tai korjausohje
-
Voi olla vaan huono tuuri kuten meillä oli emännän S60 kohdalla eli peräkkäisinä päivinä hajosi siitä kaksi puolaa. Suuttimia ei ole herjannut kylläkään vaan missfirejä ja tunsi ja kuuli ettei käynyt kuiin neljällä.
tse vaihdoin neloseen uuden niin muut vanhat saa jatkossa ilman ahtoputken irroitusta vaihdettua ja vanhimman näköisen ehjistä
( kovettunein kumiosaltaan) sijoitinn ykköseen niin riittää sen uusintaan pelkkä jakopään suojakopan yläosan irroitus vaihtoon.
-
Joo tosiaan, unohtu kirjottaa. Nappasin suuttimet irti ja meinasin 4 pytyn suuttimen vaihtas niin huomasin että samainen liitin oli huonosti kiinni. No tulipahan tulpat vaihdettua ja tarkastettua kaikki suuttimet ja liittimet