Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Axu85 - 30.06.2019, 13:54:04
-
Elikkäs 4-vaihteella painan kaasun pohjaan ja pidän sitä siellä 60 nopeudesta 100km/h asti. Mikä tämän notkahduksen aiheuttaa?
Kytkin ja vauhtipyörä on uusittu hiljattain kaikkineen pikkuhilujen kanssa.
Tuntuu että vanhalla kytkimellä ja vauhtipyörällä joka kalkatti niin ei ollut näin voimakkaasti samaa ongelmaa.
https://youtu.be/0-MR8_YgzvE (https://youtu.be/0-MR8_YgzvE)
Edit: kyseessä pyörät ei menetä pitoa, vaikka sitä epäilisikin. (Ei sentään niin tehokas peli).
Vakio 163hp kone kyseessä.
Voiko uusi kytkin luistaa noin paljon?
-
Kytkinhän tuossa taitaa luistaa hetkellisesti kun alavääntöä pukkaa. :idiot2:
-
Irrottaako kytkin heti ylhäältä, eli saattas kantaa jostakin syystä. (väärät osat, asennusvirhe ym).
-
Nostaessa kytkintä lähtee pehmeästi n.1cm jälkeen. Ja poljin pitää painaa alas asti et irroittaa.
-
Tässä mallissa taisi olla itsesäätyvä kytkinasetelma. Jos on laitettu ilman tuolle tarkoitettua työkalua niin kytkin ei kestä kauaa kun säätö ei toimi.
-
Tässä mallissa taisi olla itsesäätyvä kytkinasetelma. Jos on laitettu ilman tuolle tarkoitettua työkalua niin kytkin ei kestä kauaa kun säätö ei toimi.
Uusi asetelma on lähtökohtaisesti oikeassa asennossa. Kun asennetaan uusi asetelma ja uusi kytkinlevy, ei tarvitse tuota erikoistyökalua jos asetelman pienet jouset on täysin kokoonpuristuneet.
-
Eikai kytkinlevy ole mennyt väärinpäin ?
-
Täällä myös asennusvirhe tuli ensimmäisenä mieleen. Ei auton alle vuoda öljyä lohkon ja vaihteiston välistä? se olisi merkki lohkon tulpan irtoamisesta silloin voi mennä öljyä kytkin levylle.
Onko asennuksesta kauan aikaa?
-
Kytkinlevy on samanlaisesti kuin vanhakin eli oikeinpäin ja tämä mystinen muovitulppa on vaihdettu jo kauan aikaa sitten metalliseen Keskusautohallissa. Stefat on vaihdettu tässä saman remontin aikana joten en usko niidenkään vuotavan vaihteistosta saati moottorista.
Remontista on nyt jo n.6kk aikaa ja perusasetelma siel on, ei itsestään säätyvä.
Asennuskin tehty ohjeiden mukaan.
Voisiko ilmakupla vaikuttaa paininlaakerissa tällaisen?
Kun sokka oli pettänyt ja putki lähti irti kesken ajon.
Edit: muuten tuo toimii kuin unelma mutta raskaassa vedossa alkaa tekemään tuota.
-
Onko se saatu ilmattua kunnolla ? Kaikissa autoissahan ei ole työsylinterissä edes ilmausruuvia ja samanlaisia ongelmia on kokoajan, eli kytkin irrottaa vasta ihan alhaalta ja ei ilmaannu itsestään.
-
Täytyy kokeilla sitä ilmausta vielä uudestaan.
Mut jostain kumman syystä sitä samaa ongelmaa ei esiinny, kun lähtee paikoiltaan ja pitää kierrokset yli 3000 ihan 5 vaihteelle asti. ???
-
Täytyy kokeilla sitä ilmausta vielä uudestaan.
Mut jostain kumman syystä sitä samaa ongelmaa ei esiinny, kun lähtee paikoiltaan ja pitää kierrokset yli 3000 ihan 5 vaihteelle asti. ???
Oho ! Nyt tais tulla tenkkapoo. Eli eikö luista ollenkaan ?