Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: mazcu - 02.07.2019, 18:13:34
-
Muutaman päivän pikkuvolle on röpöttänyt pienillä kierroksilla, ihan kuin yhdellä vakaasti käyvä bensakone.
Tyhjäkäynnillä ei häiriötä, eikä yli 1800 kierroksilla.
Nyttemmin häiriö myös tyhjäkäynnillä, ei kylläkään niin selvä.
Pahin ehkä jossain 1200 paikkeilla, kun ajelee 40 alueella.
Vuosimalli 2014 ja kilsat 230t
Onko ideoita missä järjestyksessä lähtis syytä itse selvittelemään?
Valohoitoon en viitsisi viedä.
-
Sen verran päivitystä aiheeseen että.
Nyt tyhjäkäyntikin on hiukan epätasaista, ja alakierroksilla veto pois.
Jos antaa kaasua hitaasti niin ropeltamalla nousee kierrokset.
Jos taas kaasua painaa reilummin on käytös normaalin osa.
Tuli mieleen että noin viikko sitten ajelin reilusti toistasataa kilsaa hiekkatietä jossa oli hillittömästi nimismiehen kiharaa.
Voisko olla tärinä irrottanut egr:sitä paskaa joka nyt jumittaa jotain?
Mitäs tästä voisi noita alipaine letkuja kotikonstein tutkia?
-
Ensin vikakoodit lukuun. Saattaa antaa viitettä että mistä vikaa lähteä etsimään.
-
Ainakaan torque+ bloetooth palikka ei näytä mitään koodeja.
-
Tärinä ja röpötys alkaa syödä hermoja.
Putsailin aikamoisen määrän Sähköliittimiä konehuoneessa= ei vaikutusta.
Suuttimen liittimet oli puhtaat ja tukevasti kiinni.
Minkä tahansa liittimen otti irti käydessä niin käynti heikkeni huomattavasti.
Eli ainakaan mikään pytty ei ole kokonaan mykkä.
Alkaa vaikuttaa alipaineongelmalta.
Tähän vaan ei taida nuo vanhempien versioiden ohjeet päteä?
Öljykorkki jos on auki niin kuuluu samanlainen popotus kuin monissa esimerkki videoissa. Tosin ei kovin voimakas.
Kanteen menevistä kahdesta alipaineletkuista jos jomman kumman puristaa kiinni ääni lakkaa.
Toisen vaikutus nopeampi ja jotenkin selkeämpi.
Moottorinkorvakkeille meneviä letkuja en ole löytänyt.
Onko tässä edes niitä?
Jostain luin että vika voisi olla alipainepumpun yhteydessä olevassa venttiilistä.
Ilmeisesti alkaa jumittaa tai heittäytyy hulluksi ja vatkaa kahden piirin välillä, siitä popotus.
Tuo pumpun seutu vaan on niin ahdas ettei sieltä oikein saa selkoa.
-
Jatketaan yksinpuhelua.
Nyt alkanut kuulua rääkäisy kun kierrokset laskee.
Semmonen ku remmi luistais, mutta sehän kuuluu yleensä kiihdyttäessä.
Outoa, perin outoa.
Vai voiko nää kaikki oireet tulla alakerran laakereita?
-
Minkälaisia käynti häiriötä aiheuttaa railipumppu tai sen säätimet?
Suuttimen liitoksia kokeilleensa huomasin että suuttimella menevät putket "tärisi" tietyllä taajuudella ihan kun olis vasaralla naputtanut.
Voiko pumppu tehdä jostakin syystä tasaisella tahdilla paineiskuja, ja paine olla alakierroksilta liikaa?
Vai onko tuo normaalia?
-
Eikö muka kellään ole näissä ollut mitään käynihäiriöitä?
-
Näkeekö Vidalla railipaineita niin että näkisi käppyränä?
Torque näyttää kyllä paineen mutta ei piirrä käppyrää eikä seuraa sitä kovin nopeasti.
Tähän koneeseen ei taida korkeapaine pumpun säädintä saada erikseen.
-
Näkeekö Vidalla railipaineita niin että näkisi käppyränä?
Torque näyttää kyllä paineen mutta ei piirrä käppyrää eikä seuraa sitä kovin nopeasti.
Tähän koneeseen ei taida korkeapaine pumpun säädintä saada erikseen.
Näkee Vidalla ja oikeastaan kaikilla muillakin edes vähän 20€ kalliimmilla softilla. Säätimen saa erikseen.
-
Kaipa se on vaan vietävä nöyrästi tuo lintta oikeanlaisen narun päähän niin selviää.
Ok, onnistuin löytämään säätimiä vain vanhempiin koneisiin joissa hiukan eri pumppu. Tohon malliin joka paikka tyrkytti koko pumppua.
-
Pumpun kupeessa Boschin mötikkä siinä koodi 0928 400 707
Tuon tunnistaa kaupat, mutta väittävät ettei se sovi Volvoon.
Jokatapauksessa korkeapainepumpun määräsäädin kyseessä, joka siis matalapaine puolella.
Onkohan tuohon joku voinut laittaa väärän säätimen?
Sitä kyllä vaikea uskoa koska aiemmin tuo toimi.
Onko vaihdossa mitään kommervenkkejä, tarviiko mitenkään koodata tms?
Parilla ruuvilla näyttää olevan kiinni, joten fyysinen homma helppoa.
Sent from my Ulefone_Armor_5 using Tapatalk
-
Onko kellään tietoa että paljonko railiputken paine saa seilata ennenkuin antaa vikakoodin?
Ja ennenkuin sytyttää moottorin vikavaloa?
Mulla meinaan tuo paine seilaa välillä 4700-5100 tyhjäkäynnillä.
Muilla kierroksilla vaikea pitää kengät tasaisena, näin ollen lukemat heiluu enemmän.
Pahinta röpötys kun hitaasti nostaa kierroksia.
-
Onko kellään tietoa että paljonko railiputken paine saa seilata ennenkuin antaa vikakoodin?
Ja ennenkuin sytyttää moottorin vikavaloa?
Mulla meinaan tuo paine seilaa välillä 4700-5100 tyhjäkäynnillä.
Muilla kierroksilla vaikea pitää kengät tasaisena, näin ollen lukemat heiluu enemmän.
Pahinta röpötys kun hitaasti nostaa kierroksia.
Valoa ei sytytä tuosta ikinä. 10% on maksimi mitä saa heilua ja muutenkin näyttää paine olevan tyhjäkäynnillä korkeahko. Eli säädinvika on 99% varmuudella.
-
Uusi säädin nyt kiinni.
Paineet seilaa edelleen, mutta vähemmän.
4900-5100.
Tyhjäkäynnillä ainakaan äänessä ei vaikutusta.
Täytyy ajaa lenkki, miten kulkee alakierroksilla.
Sent from my Ulefone_Armor_5 using Tapatalk