Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: SummerDrifter - 03.07.2019, 18:11:42
-
Eli auto volvo c70 1998vm 2.3l t5 240hp manuaali alkoi yhtäkkiä ahtamaan ainakin 1.5bar ilman mitään selitystä, toisella vedolla havaittuani kyseisen oli jo liian myöhäistä. Moottori alkoi nakuttamaan todella kovaäänisesti kiihdytyksen jälkeen. Mistä lähteä etsimään vikaa? Jakohihna ei ainakaan ollu hypännyt joten sen verran ehdin jo tutkia.. Apuja kaivattais tietäjiltä
Edit. Moottori käy kuitenkin vielä, mutta nakutus on todella brutaalin kuuloinen. Ei uskalla käyttää
-
Joko perinteinen kiertokammen laakeri tai kampiakselin laakeri. Venttiilin panimet voi olla myös mutta tuskin. Laske öljyt pois ja kato öljynsuodatin. Metallia putuna?
-
Puristuspaineet mitattu kaikki paitsi ykköspytty todella vajaa paineisia..
-
Hukkaportin letku irronnut ja yliahdoilla menny laihalle joka on aiheuttanu nakutusta mikä on rikkonu männän, kiertokangen tai laakerin.
-
Kiertokanki(get) mutkalla ja ottavat sylinterien helmoihin kiinni mistä nakutus.
-
Kiertokanki(get) mutkalla ja ottavat sylinterien helmoihin kiinni mistä nakutus.
Juu, paska se lienee, otan osaa.
-
Kiertokanki(get) mutkalla ja ottavat sylinterien helmoihin kiinni mistä nakutus.
Täällä sama veikkaus,muutamat kanget saanut vaihdella. Edit sen verran,että mitä omalle kohdalle sattunut niin kierot kanget on osunut kampuran vastapainoihin eikä sylintereihin,mutta rikki kuitenkin. Uudet kanget vaihdettu ja toimii.
-
Eikö nuo tinakoneiden vakio kiertokanget olleet aika herkkiä taipumaan myös T4 koneisissa. Sama konehan tuo T5 on paitsi 1 sylinteri enemmän.
-
On joo. Hukkaportin letku jos hajoaa tai irtoaa ja muutaman täyskiihdytyksen ottaa niin se voi olla sillä selvä.