Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: MK-73 - 03.07.2019, 19:42:20
-
Terve.
Viikko sitten vaihdettiin kakkospiirin paineanturi. Nyt sitten heittää otsikon mukaista koodia..
Arvauksia mikä aiheuttaa moista.. Tai tietoa..
(https://i.ibb.co/XbDP1RW/20190703-162944.jpg) (https://ibb.co/XbDP1RW)
-
Tuolla näkee anturien arvot, mitä ne näyttää?
-
Näistäkin on näitä BCM (Brake Control Module) yksiköitä mennyt, voisi olla vika myös siellä juotoksissa.
Helpoiten olisi todennut tuon ennenkuin vaihdoitte anturia että olisi heittänyt antureiden piuhat ristiin konehuoneessa, jos vika siirtyy niin silloinhan anturi ei ole viallinen vaan BCM.
-
Tuolla näkee anturien arvot, mitä ne näyttää?
(https://i.ibb.co/8Ydzjwd/2019-07-04-09-58-41.jpg) (https://ibb.co/8Ydzjwd)
free image uploader (https://imgbb.com/)
(https://i.ibb.co/pw0zkDS/2019-07-04-09-59-12.jpg) (https://ibb.co/pw0zkDS)
Tässä painoin jarrua..
-
Näistäkin on näitä BCM (Brake Control Module) yksiköitä mennyt, voisi olla vika myös siellä juotoksissa.
Helpoiten olisi todennut tuon ennenkuin vaihdoitte anturia että olisi heittänyt antureiden piuhat ristiin konehuoneessa, jos vika siirtyy niin silloinhan anturi ei ole viallinen vaan BCM.
Ihan ekana kun vikakoodin antoi niin oli että kakkospiirin paine alhainen.. ja signal low..
Vaihdettiin anturi, käytetty tosin.. ja koodi kyllä hävisi, viikoksi..
Mutta onkohan nyt niin että se anturikaan ei pelaa nyt täysillä..
-
Anturien arvojen pitää olla hyvin lähellä nollaa kun poljinta ei paineta, eli 0,xx. Muistikuvan mukaan nollakohdan saa kalibroitua Volvolla.
-
Anturien arvojen pitää olla hyvin lähellä nollaa kun poljinta ei paineta, eli 0,xx. Muistikuvan mukaan nollakohdan saa kalibroitua Volvolla.
Mutta onko nuo anturi lukemat sellaiset joista tuo otsikon mukainen vikakoodi voi johtua..?
Mietin että kun olis tuo toinen käytetty anturi, vaihtaisinko vielä sen, vai onko kannatusta..?
-
Voin mitata vertailuarvot omasta S60:sestä jos haluat tietää mitä ne kuuluvat näyttää kun toimivat?
Sama auto periaatteessa ja sama lukija niin josko auttaisi hieman diagnosoinnissa.
-
Voin mitata vertailuarvot omasta S60:sestä jos haluat tietää mitä ne kuuluvat näyttää kun toimivat?
Sama auto periaatteessa ja sama lukija niin josko auttaisi hieman diagnosoinnissa.
Jos viitsit niin olis hienoa, kiitos!
-
Tässäpä luvatut kuvat ja vertailut.
Jarrupoljin ylhäällä.
(https://i.ibb.co/GMfxQrx/bcm.jpg) (https://ibb.co/GMfxQrx)
Jarrupoljin pohjassa.
(https://i.ibb.co/zZY21Dj/bcm2.jpg) (https://ibb.co/zZY21Dj)
-
Tässäpä luvatut kuvat ja vertailut.
Jarrupoljin ylhäällä.
(https://i.ibb.co/GMfxQrx/bcm.jpg) (https://ibb.co/GMfxQrx)
Eli kunnossa ollessaan arvot pitäisi olla ns."pakkasella" kun poljinta ei paineta..
Siksiköhän se herja että signaali mitta-alueen ulkopuolella...?
Eli voisiko nyt olettaa että tuo ykkösanturi minun tapauksessa vaatisi vaihdon..?
-
Btw.
Tilasin skandixiltä 2kpl noita antureita. 104e / kpl.
Sinisellä 336e / kpl lähtöhinta..
-
On kyllä ryöstöhintasia.
Kuplaan kun tuli vaihdettua niin maksoi huikeat 3€. ;D