Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jyryytin - 12.10.2011, 23:13:39
-
Voi olla, että tämä(kin) aihe on jossain jo käsitelty, mutta en pikaisella selauksella löytänyt aihetta.
Eli olikos volvon automaattilaatikolle annettu jokin kielto, kuinka kovaa konetta sai kierrättää päästömittauksen yhteydessä/paikallaan, vaihteisto N,P asennoissa?
Muistelisin, että mersulla oli ainakin dieseli+tomaatti yhdistelmälle annettu paikallaan pyörittämiseen jokin kierrosluku.
Nyt olisi kysymyksessä 940 B230FD+tomaatti. VM-92
-
Bensa vehkeellä ei ole rajotuksia.
Ja ei sitä tarvi kierrättää kuin reilu 2000rpm.
Dieselit sitten erikseen, niissä Volvoissa on rajoituksia nimenomaan takavedoissa.
Etuvetoihinkin kai joku ohje, mutta kyllä mulla kierrätettiin viimeks reilummin. :-\
-
Rajoitus koskee ZF:n valmistamaa automaattia. Sen tuntee siitä että vaihdekaaviossa on PRND321. Sitä on kai lähinnä käytetty diisseleissä.
Aisin-Warner pitäisi olla OK päästömittauksen suhteen. Siinä kaavio on PRND21 ja kepissä on erikseen nuppi jolla ylivaihteen saa pois käytöstä.
-
Eräs katsuri sanoi näin: "Vanhoja automaatti diesel volvoja ei ryntäytetä suurilla kierroksilla. Polkaistaan vain hieman kaasua 1500-2000rpm että saadaan jotain savua."
Eli eivät välttämättä ala edes erittelemään että onko zf vai aw.
-
jees poks, tämä selvä, kiittää tuttavallisesti Hän. ;)
-
ite aina sanonu et tätä ei stten poljeta 1500r/min enemmän ja jos katsuri ei usko niin oon sanonu et ottaa selvää, heillä ne tiedot on
-
Ja rundua kannattaa antaa vaihteisto N-asennossa.