Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: sale - 13.10.2011, 01:57:02
-
Eli vuotaa pakosarjantiiviste.
Kierteet menny ainakin yhdestä pinnapultin reiästä varmaan ku pyörii tyhjää.
Varmaan helpointa ottaa koko pakosarja irti jos koittaa uusia kierteitä tehä sinne?
Ja sit korjaus oppaassa luki et siellä on joku pakosarjan kannake? Ei oo mulla ainakaan. Saako sellasen jostain?
Mistäs noi tiivisteet? Siniseltä vai onko motonet/biltema ihan hyviä
-
Jos kerran vuotaa, on tiiviste todennäköisesti palanut jo pilalle. Kannattaa laittaa sellaiset sileällä peltipinnalla olevat tiivisteet joissa on se tiivistävä pokkaus niinkuin alkuperäiset on eikä niitä kaikkein halvimpia reitetyllä pinnalla olevia.
Kierteen teko onnistuu helpommin kun irroitat sarjan, joudut tosin tekemään joko m10 jengan tai korjaamaan vaikka helicoililla vanhan. Sitä en muista meneekö m10 pultti sarjan reijästä läpi, epäilen että ei. Silloin vaihtoehtoja on m8/m10 vaarna tai porata sarjan reikä isommaksi.
Tukirauta on pakosarja alla sarjasta lohkoon, usein se jää asentajilta laittamatta takaisin.
-
Mistähän saa pakosarjan pinnapultit. Volvolta hain niin oli ihan eri mittaset. Ja valmistus kuulema lopetettu
Varaosa liikkeissä oli oikeen mittasia mutta kierteetön kohta oli liian pitkä. Mietin et jos ottais ne ja jatkais sitä kierrettä vähän matkaa.
Sit asiasta toiseen.
Otin ne hilut pois sieltä ja sit siinä koneen kupeessa oli sellanen anturi johon tuli yksi johto, niin onkohan se se öljynpainevalon anturi ku meinasin
laittaa öljynpaine mittarin ni nyt ois samalla voinu sen laittaa ku on tota tilaa touhuta
-
Ainoa anturi pakopuolella lohkossa alhaalla on juuri se öljynpaineanturi.
Laita ne pultit mitä hait, laitat vaan vähän prikkaa mutterin alle siinähän se.
Hätätilassa laitat tavallisella pultilla.
-
No nyt ku tuli puhetta noista antureista niin mites se öljynlämpötila anturi kannattaa laittaa.
Muistelisin jossain nähneeni kuvan et joku olis laittana siihen öljynsuodattimen jalkaan ku siinä on se kohta mihin vois periaatteessa tehdä reiän?
Vai mihis sen lämpötila anturin voi/kannattaa laittaa?
-
romukannesta saa imusarjan puolelta mukavasti napattua ehjät pinnapultit. ja kierteenkorjaus-sarja biltemasta. kulma porakoneeseen myös tarpeen. itsel yksi pinnapultti ei tahtonnu kiristyy,pyöri vaan,pistin toisen mutterin niin alkoi pysyä.
-
No nyt ku tuli puhetta noista antureista niin mites se öljynlämpötila anturi kannattaa laittaa.
Muistelisin jossain nähneeni kuvan et joku olis laittana siihen öljynsuodattimen jalkaan ku siinä on se kohta mihin vois periaatteessa tehdä reiän?
Vai mihis sen lämpötila anturin voi/kannattaa laittaa?
Niin olisiko jollain neuvoa tosta öljynlämpötila anturista?
-
onhan noita t-kappaleita tarvikekaupoissa. samaan läpeen ku anturi nyt on.
-
Niin ai molemmat? öljynpaine ja öljynlämpö?
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3110.0
-
ok
-
Mitenkäs tiukkaan toi pakosarja kiritään? Kirjassa ei lukenu mitään niin onko se rannetiukkuuteen? Tuppaa vaan pultit napsumaan poikki jos koittaa
tiukkaan
-
Enpä oo missään tavallisissa korjaamokirjoissa noille momenttia nähnyt mutta 8mm pultin ohjetiukkuus on siinä 25Nm nurkilla.
Ammattimiehen momentilla oon aina laittanut, pultti poikki ja vartti takas. :D
-
No joo tuli tossa eilen laitettua ja ei vuoda enää mistään. Mut ei oo sitä pakosarjan kannaketta että kestääköhän toi sit miten pitkään