Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jannekrooks - 08.07.2019, 17:52:35
-
Moro kaikki
Tämmöinen tapaus:
Otsakkeen mukainen kulkine, D5 koneella sammui varoittamatta vauhdista, ehkä lievää tehon häviötä ja pientä tärinää ennen sammumista. Sammui ylämäkeen kunnon kaasutuksen jälkeen. Tien sivussa sain pyöräytettyä starttia pari kertaa kunnes akku tyhjä. Akun miinusnapa lämpeni melko kuumaksi.
Nyt siis pyörittää loputtomiin startatessa mutta tulille ei käy. Alla testatut/todetut asiat
-akku vaihdettu
-laturi testattu
-maadotukset katsottu
-suuttimet testattu uusilla
-koneesta naftaletku irti, virrat päälle, puskee naftaa sellaset 4dl, startatessa lisää
-sulakkeet ja releet ok
-ei vikakoodeja
Vinkkejä?
-
Mites jakohihna
-
Mites jakohihna
Kunnossa.
-
Onko tämä kakkoskoppainen vai kolmoskoppainen XC70?
-
Onko tämä kakkoskoppainen vai kolmoskoppainen XC70?
Kakkoskoppanen.
-
Milläs laitteella ne vikakoodit luettiin? Onko mahdollista logittaa railipaineita, muita anturiarvoja, katsoa puristuspaineita?
-
...vaatiiskos tuo, tankin naftapumpun? :-\
-
Milläs laitteella ne vikakoodit luettiin? Onko mahdollista logittaa railipaineita, muita anturiarvoja, katsoa puristuspaineita?
Otan selvää. Voiko ajonestolaite tehdä tämmösen herjaamatta?
-
Ainakin vanhemmissa ajonesto esti vain käynnistymisen, ei sammuttanut autoa. Onko toista avainta kokeilla ja miten virtalukon pohja onko ollut oireita? Alhaisesta polttoainepaineesta voi tulla vikakoodi kunnon laitteilla, itse sain sen pa-suodattimen vaihdon yhteydessä aikaiseksi.
-
...vaatiiskos tuo, tankin naftapumpun? :-\
Tankista kuitenkin tulee löpöä suuttimille saakka hienosti. Ja tosiaan ei edes pienintä lupauksen merkkiä startissa. Jurnuttaa vain kuten bensavehje ku ei saa kipinää.
-
Ainakin vanhemmissa ajonesto esti vain käynnistymisen, ei sammuttanut autoa. Onko toista avainta kokeilla ja miten virtalukon pohja onko ollut oireita? Alhaisesta polttoainepaineesta voi tulla vikakoodi kunnon laitteilla, itse sain sen pa-suodattimen vaihdon yhteydessä aikaiseksi.
Virtalukko jumitti syksyllä ja vaihdekeppi myös. Mekaanikko totes et kaputt, väänsin siis kaikin voimin ja rusahti käyntiin. Seuraavana päivänä avain jäykkä -> lukkoöljyä pesään ja vuorokauden kuluttua pelitti taas ku uus. Tosin tyhjäs akun ja sekotti radion ja abs, airbag ja pari muuta vikakoodia löi.. sen jälkeen vajaa vuoden nyt toiminu lukko. Ei toista avainta.
Voisko se olla se pohja sitte. Muuten kaikki sähköt kyllä pelittää..
-
Tuo että pyörittää mutta ei käynnisty vastaa myös suutin/polttoaineongelmaa, railipaine ei nouse tarpeeksi niin käynnistystä ei edes yritetä, mut suuttimet oli testattu jollain menetelmällä? Polttoainepaineet mahtaako olla ohjearvossa.
-
Starttipilottia lyötiin putsarin takaa koneeseen, ja nyt lupailee mutta ei vieläkään tulille.. >:(
-
Moro kaikki
Tämmöinen tapaus:
Otsakkeen mukainen kulkine, D5 koneella sammui varoittamatta vauhdista, ehkä lievää tehon häviötä ja pientä tärinää ennen sammumista. Sammui ylämäkeen kunnon kaasutuksen jälkeen. Tien sivussa sain pyöräytettyä starttia pari kertaa kunnes akku tyhjä. Akun miinusnapa lämpeni melko kuumaksi.
Nyt siis pyörittää loputtomiin startatessa mutta tulille ei käy. Alla testatut/todetut asiat
-akku vaihdettu
-laturi testattu
-maadotukset katsottu
-suuttimet testattu uusilla
-koneesta naftaletku irti, virrat päälle, puskee naftaa sellaset 4dl, startatessa lisää
-sulakkeet ja releet ok
-ei vikakoodeja
Vinkkejä?
Tuota... Akku oli ihan terve tuossa vaiheessa? Starttasitko pitkäänkin? Pyörittikö kunnolla vai vaivalloisesti?
Äkkiseltään tulisi mieleen ettei olisi ihan kunnon vikaa iskenyt koneeseen jos akun saa parilla starttauksella kuivaksi ja johdot hehkuu punaisena..
Venttiili (tai pari) poikki/halki ja nakunaku..?
Koittaisin ainakin kätösellä imusarjalta ettei tule painetta takaisinpäin kun konetta pyörittelee.
Yhden tällaisen tapauksen olen diagnosoinut kotipihassa. Kävi kyllä mutta piti melkoista puhinaa ja tuumasin että eikö kannattaisi oikeasti tutkia asiaa.
"EGR vikaa kuulemma mekaanikon mukaan". 15min tutkimista ja totesin että saa ottaa kannen auki. Yksi venttiili oli tosiaan halki ja mäntä oli sen lyönyt imukanavasta vieläpä läpi.
-
Milläs laitteella ne vikakoodit luettiin? Onko mahdollista logittaa railipaineita, muita anturiarvoja, katsoa puristuspaineita?
On siis vaihdettu osia ja tuota ei ole tehty? Korjaamo taas perillä dieseltekniikasta...