Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Odemaster - 13.10.2011, 10:40:14
-
En löytänyt vielä kyseistä aihetta tunnin selailun jälkeen, joten onko edes mahdollista että tuon koneen jatkoksi saisi manuaalilootan jotenkin kiinni ilman isompia muutoksia? Ja kävisikö se suoraan tuohon nelivetoon?
-
En löytänyt vielä kyseistä aihetta tunnin selailun jälkeen, joten onko edes mahdollista että tuon koneen jatkoksi saisi manuaalilootan jotenkin kiinni ilman isompia muutoksia? Ja kävisikö se suoraan tuohon nelivetoon?
Onko kyseisen ikäistä (korimallista) äRRää tehty manuaalina?
-
Onko kyseisen ikäistä (korimallista) äRRää tehty manuaalina?
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/3983091 Tuo näyttäisi ainakin olevan. Mutta taitaa olla todella harvassa :/
-
Varmasti on muutettavissa manuaaliksi. Uskoisin että jo 850 awd:ssä on tarkoitukseen soveltuva vaihteisto.
Mielenkiintoinen projekti, tee joku projektikertomus tuosta jos alat vaihtamaan..
-
onkos näissä miten naimisissa tuo automaatin ohjaus ecuun? esmes jos on -00 tomaatti niin niitähän ei koskaan ole ollu kuin automaatteja.. että sitä jos vaihtaa laatikon manuaaliksi pitääkö eculle tehä jotain säätöä tai vaihtaa??
-
onkos näissä miten naimisissa tuo automaatin ohjaus ecuun? esmes jos on -00 tomaatti niin niitähän ei koskaan ole ollu kuin automaatteja.. että sitä jos vaihtaa laatikon manuaaliksi pitääkö eculle tehä jotain säätöä tai vaihtaa??
Ainakin x40 volvoissa voi ecua huijata kyseisen swapin jälkeen juottamalla automaatin johtosarjasta pari johtoo yhteen, vika koodi tästä jää mutta sekin varmaan olis vastuksella huijattavissa. Helpoin on vaihtaa manuaalin ohjausyksikkö, ja ohjelmoida se ko. autoon. Yks vaihtoehto on hommata toinen moottorinohjaus (Haltec, mega, jne...) sillä se onnistuis myös.
-
Eli siis kyseinen projekti ei olisi aivan mahdoton ajatus toteuttaa?
-
Eli siis kyseinen projekti ei olisi aivan mahdoton ajatus toteuttaa?
Ei ole mahdoton, itse pidän suurimpana työnä löytää sopiva vaihdelaatikko joka sopii jakolaatikon kanssa yhteen. Tuohon liittyvästä elektroniikasta en tiedä tuon taivaallista.
-
Ei ole mahdoton, itse pidän suurimpana työnä löytää sopiva vaihdelaatikko joka sopii jakolaatikon kanssa yhteen. Tuohon liittyvästä elektroniikasta en tiedä tuon taivaallista.
Eiköhän se löydy jos ei muuta niin Volvolta :)
-
Ei ole mahdoton, itse pidän suurimpana työnä löytää sopiva vaihdelaatikko joka sopii jakolaatikon kanssa yhteen. Tuohon liittyvästä elektroniikasta en tiedä tuon taivaallista.
Mistäs minä keksin millainen manuloota siihen väliin käy :o?! Varmaankin normaalin 850 / V70I awd:n manulaatikko :idiot2:? Vai onko tuo kone eri kohdassa automaattilaatikon kanssa? Jostain mielestäni kuullut huhupuhetta että automaattilaatikon kanssa kone ei olisi niin keskellä ??? ?
-
Varmasti on muutettavissa manuaaliksi. Uskoisin että jo 850 awd:ssä on tarkoitukseen soveltuva vaihteisto.
Mielenkiintoinen projekti, tee joku projektikertomus tuosta jos alat vaihtamaan..
Juu kyllä sellaisen tänne pykään jos saan jossain vaiheessa aikaiseksi niin paljon autotonta aikaa että tuota pääsisi tekemään! Halu on kyllä suuri :)!
-
Eli siis kyseinen projekti ei olisi aivan mahdoton ajatus toteuttaa?
Ei muutakun selvität Siniseltä et mikä loota noissa manuaaleissa on sen jälkeen ettimään kyseisellä lootalla olevaa luovuttaja autoo, jos oikein hyvä säkä käy voi laatikko olla sama kuin monessa muussa volvossa.
-
Ei muutakun selvität Siniseltä et mikä loota noissa manuaaleissa on sen jälkeen ettimään kyseisellä lootalla olevaa luovuttaja autoo, jos oikein hyvä säkä käy voi laatikko olla sama kuin monessa muussa volvossa.
Oon vielä niin "noob" tässä "volvosanastossa" tuo sininen = ? :idiot2: :-[
-
Eiköhän se löydy jos ei muuta niin Volvolta :)
Juu, sieltä sen viimestään saa. Hinta voi ollakkin sitten jotain ihan tähtitieteelistä. :idiot2:
-
Oon vielä niin "noob" tässä "volvosanastossa" tuo sininen = ? :idiot2: :-[
Sininen = Volvon merkkiliike
-
Sininen = Volvon merkkiliike
Tätä vähän arvelinkin, mutta pitipäs se vielä varmistaa :D
-
Tätä vähän arvelinkin, mutta pitipäs se vielä varmistaa :D
Juu, kannattaa varmistaa väärinkäsityksien välttämiseksi. O0
-
Manuaaliksi muuttamiseen voisi löytyä kaikki osat täältä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11307.0
Kannattaa selvittää mitkä osat eroaa automaatista eri välityksien johdosta: jakolaatikko, perä, ja mahdollisesti eri kardaanikin?
-
Manuaaliksi muuttamiseen voisi löytyä kaikki osat täältä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11307.0
Kannattaa selvittää mitkä osat eroaa automaatista eri välityksien johdosta: jakolaatikko, perä, ja mahdollisesti eri kardaanikin?
Olis kyllä mielenkiintoisia osia tarjolla.
Mut, ei taida olla fiksu idea, ainakaan kohdallani.
Automaatti antaa mukavasti anteeksi muulle voimansiirrolle.
-
Manuaaliksi muuttamiseen voisi löytyä kaikki osat täältä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11307.0
Kannattaa selvittää mitkä osat eroaa automaatista eri välityksien johdosta: jakolaatikko, perä, ja mahdollisesti eri kardaanikin?
Tarkennuksena tähän, että automaatti > manuaali konversiossa suurimmat vaihtokohteet on vain laatikko kaikkine osineen ja vetoakselit.
Eli kulmavaihde, kardaani ja perä on 97-98 malleissa hyvin pitkälle samoja, riippumatta vaihteiston ja moottorin tyypistä. Näin kertoo varaosanumerot.
-
Mitenkähän onnistuisi rakentamaan S60R:n 6-vaihteisellä manuaali lootalla (M66) ja voimalinjalla? Entäs katsastus ???
-
Mitenkähän onnistuisi rakentamaan S60R:n 6-vaihteisellä manuaali lootalla (M66) ja voimalinjalla? Entäs katsastus ???
Suurimmat ongelmat on varmaan akseleiden ja kardaanin sovittamisessa?
Laatikon luulisi sopivan koneen perään suoraan?
-
Suurimmat ongelmat on varmaan akseleiden ja kardaanin sovittamisessa?
Laatikon luulisi sopivan koneen perään suoraan?
Juu tuo haldexi siinä mietityttää.. Niin ja tuskin katsuritkaan kaikkea tajuaa ;)
-
Ihan pieni väliheitto pakko laittaa.
Jos keppitelineet samat, jättää siihen 5-lovisen kepin paikoilleen, mitäpä se haittaa
kun itse tietää sen olevan 6, ja myydessäkin ostajan on hyvin helppo todeta se kerrottaessa.