Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: jag rullar - 12.07.2019, 16:53:38
-
Vikakoodin luku ilmoittaa seuraavat koodit: ecm-p200200 ,ecm-p250a17, ecm P-000300, ecm-p201600, ecm-p067200, ecm-p067500. Öljyn pinta on noussut mittatikun ylärajan vaikka öljynvaihdossa laitettu n.puoleen. Koodit kaiketi viittaa hiukkassuodattimen heikkoon tehoon ja öljyn pintaan. Sekä hehkutulppiin ja perhosläppiin? Miten pian korjaamolle?
-
Pian, koska kohta hajoaa kun öljyn pinta nousee ja moottori ryntää.
-
Uuden vikakoodien lukemisen jälkee koodi p250a17 oli aktiivinen. Dfpn Paine-ero anturin koodi oli pois. Poistin varmuuden vuoksi mittatikun kautta pois liiat öljyt ( n. 8dl ). Nyt öljypinta on tikun puolivälissä. Koodit nollasin öljyn poiston jälkeen. Nostaako dfp- poltto aina öljyn pintaa? Olisiko minun tapauksessa ollut useita epäonnistneita polttoja?
-
Dfp-poltto tehty vidalla, paine-ero tyhjäkäynnillä 12hpa ja 2000 rpm 22hpa. Kuormitettuna ajossa paine-ero nousee n. 200hpa:n. Laskennallinen hiukkas arvo 0,01g. Vaikuttaa siltä että hiukkas suodatin on tukossa? Öljyt vaihdettiin kun oli pinta noussut aiemmin. Onko joku onnistunut puhdistamaan Dfp:n? Jos on niin millä keinolla?
-
Passatin dpf:n avasin, liotin kaustisella soodalla (bilteman viemärin avaajaa) ja pesin painepesurilla vastavirtaan. Kyllä siitä parempi tuli, mutta vertailu uuteen on hankalaa.
Pesufirmoja on, esim dpfpro. Tulos on varmasti diy:tä parempi.
Itse harkitsin poistamistakin, mutta ajatus savuista ei miellyttänyt
-
Mikä ihme tässä öljyä lisää, ellei sitä itse liikaa kaada? ;D
-
Mikä ihme tässä öljyä lisää, ellei sitä itse liikaa kaada? ;D
Moottorinohjaus puskee dieseliä ylenmäärin koneeseen ja osa siitä päätyy öljyn sekaan. Yrittää tehdä nokipolttoa usein, koska paine ero tyhjäkäynnillä on noin suuri.