Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: 07VOvlov - 17.07.2019, 21:29:58
-
Elikkäs sellanen ongelma, että jakajapumpulle ei tule polttoainetta. Pumpun päässä olevalle sammutinsolenoidille ei tule virtaa, kun kääntää avaimesta virrat päälle. Kokeiltu hyppyjohdolla, että solenoidi toimii kyllä (naksahtaa auki kun saa virtaa).
Startatessa ei edes lupaa, eikä putken päässä haise pakokaasu. Suutinputkia availtu, eikä polttoaineesta ole tietoakaan. Onko autossa sähköinen polttoaineen siirtopumppu? Vosiko olla siirtopumpun rele? Jos sama rele ohjaa siirtopumppua ja sammutin solenoidia?
-
Tankin pumppua epäilen syylliseksi..
Kuuluuko mitään ääntä tankin suunnalta. kun kääntää virrat päälle ??
-
Ei mun mielestä kuulu.Mutta se ei selitä sitä, että tuolle sammutinsolenoidille ei tule sähköä.Paitsi jos niitä ohjaa sama rele. muoviämpäri kun on neuvoton olo... :idiot2:
-
Sulakkeet katsottu:
http://www.volvohowto.com/volvo-v70xc70-2000-to-2007-fuses-list-and-amperage/
Tai sitten CEM-yksikkö tutkittavaksi:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=532.0
-
Jakajapumpulla D5?? (Eikö ne ole jo kaikki CR-tekniikalla?)
Jos onkin 2,5D eli Vw:n kone, se ei tarvitse sähköpumppua vaan syöttöpumppu imee riittävästi.
Käynnistyksenesto/moottorin ohjainlaitteen päävirtarele ovat yleensä volkkareissa syypäänä. Vikamuistin luku?
-
Onkohan tällasessa värkissä muuten tankin ja ruiskupumpun välillä joku polttoaineen tulon sulkeva sähköventtiili?
-
Jakajapumpulla D5?? (Eikö ne ole jo kaikki CR-tekniikalla?)
Jos onkin 2,5D eli Vw:n kone, se ei tarvitse sähköpumppua vaan syöttöpumppu imee riittävästi.
Käynnistyksenesto/moottorin ohjainlaitteen päävirtarele ovat yleensä volkkareissa syypäänä. Vikamuistin luku?
103kW eli volsun koneella eikä siis D5. Tuota samaa lähtisin tutkiin.