Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jambo - 25.07.2019, 18:14:57
-
Osaiskohan joku viisaampi täydentää mulle otsikon seiskan kuljettajan puolelle ohjaustehostimen säiliön viereen tulevan moottorin johtosarjan liittimen?
Kyseessä 8 napainen liitin, ja seuraavat olen mielestäni hahmottanut kytkentäkaavioista;
Punainen - laturin heräte
Sini-vihreä - startin heräte
Kelta-valk. - jäähdytysnesteen lämpötila mittaristolle
Kelta-must. - "
Musta - öljynpaine
Lieköhän oikein? Sitten olisi vielä toinen musta, sininen sekä oranssi joille pitää keksiä paikka vai pitääkö?
Ohjaukseksi tulossa ATecu V3 joten jos alkuperäiselle kaasarille esimerkiksi on sähköryyppyä jne ne jää tarpeettomiksi.
-
Sininen on lähtökohtaisesti virtalukolta tuleva plussa näissä, puolalle menevä. Ja jossain pitäs mennä punavalkea rundikellollepäin.
-
Sininen on lähtökohtaisesti virtalukolta tuleva plussa näissä, puolalle menevä. Ja jossain pitäs mennä punavalkea rundikellollepäin.
Juu siis orkkis puolan johdot menee toista kautta eikä niissäkään ihmeteltävää ole. Nyt olisi ajatus saada noille fyysisesti moottoriin tulleille johdoille selko :)
Tosin jos joku osaa kertoa että nuo puuttuvat kolme on vaikka jotain tyhjäkäyntisolenoidin jne johtoja niin lakkaan murehtimasta niistä. Ajatus vaan pitää muuten auto suht muokkaamattomana/alkuperäinen mittaristo toiminnassa
-
Oranssi ja musta vois olla ezk:lle kaasuläpän tyhjäkäyntitieto ja sininen "fuel shut-off valve".
5 aikasemmin mainittua riittää että alkuperänen mittaristo jne toimii
(http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89-19.gif)