Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Teppo290 - 29.07.2019, 14:27:40

Otsikko: Volvo V70 D2 (2016) optimointi
Kirjoitti: Teppo290 - 29.07.2019, 14:27:40
Kyselen vähän kokemuksia ja mielipiteitä optimoinnin suhteen.
Eli kannattaako tota D2:sta optimoida?
Meneekö päästömittauksista vielä läpi optimoinnin jälkeen?

Kiitos etukäteen. :)
Otsikko: Vs: Volvo V70 D2 (2016) optimointi
Kirjoitti: hessu80 - 29.07.2019, 16:56:11
Kyselen vähän kokemuksia ja mielipiteitä optimoinnin suhteen.
Eli kannattaako tota D2:sta optimoida?
Meneekö päästömittauksista vielä läpi optimoinnin jälkeen?

Kiitos etukäteen. :)
Taloudellisesti ei tietenkään kannata, mutta ajokokemuksen takia kannattaa kyllä. Päästömittaukseen ei ole vaikutusta.
Perusongelma vain on se, että ei "eco" motti muutu V8 koneeksi optimoimalla. Toki vähän mukavammaksi tulee ajella ja liikkeelle lähteminen helpommaksi.
Otsikko: Vs: Volvo V70 D2 (2016) optimointi
Kirjoitti: Teppo290 - 30.07.2019, 08:09:46
Taloudellisesti ei tietenkään kannata, mutta ajokokemuksen takia kannattaa kyllä. Päästömittaukseen ei ole vaikutusta.
Perusongelma vain on se, että ei "eco" motti muutu V8 koneeksi optimoimalla. Toki vähän mukavammaksi tulee ajella ja liikkeelle lähteminen helpommaksi.

Meinaatko että ei kulutus laskisi? Lähinnä kulutuksen takia mietinkin, kiire ei ole mihinkään. :)
Otsikko: Vs: Volvo V70 D2 (2016) optimointi
Kirjoitti: Leo - 30.07.2019, 08:28:47
Meinaatko että ei kulutus laskisi? Lähinnä kulutuksen takia mietinkin, kiire ei ole mihinkään. :)
Silloin hiukkassuodattimen tyhjennys, egr off ja ohjelmointi niin varmaan kulutus tippuu.
Otsikko: Vs: Volvo V70 D2 (2016) optimointi
Kirjoitti: hessu80 - 30.07.2019, 09:25:31
Meinaatko että ei kulutus laskisi? Lähinnä kulutuksen takia mietinkin, kiire ei ole mihinkään. :)
Kokemuksesta tiedän, että kulutus ei laske merkittävästi. Saattaa desin tai kaksi tippua sataselle. Tämäkin sillä kustannuksella, että egr-venttiili suljetaan pysyvästi => palolämpötila nousee => enemmän parjattuja NOx päästöjä.

Ei ne ole ihan kiusallaan huonoa ohjelmaa tehtaalla tehneet. Siinä on kaikki optimoitu kohdalleen kaikkiin olosuhteisiin. Täällä suomen kylmässä ilmassa ja lähellä merenpintaa on mahdollista ottaa enemmän tehoa. Suurempi teho tuppaa vaatimaan enemmän polttoainetta.
Otsikko: Vs: Volvo V70 D2 (2016) optimointi
Kirjoitti: Teppo290 - 30.07.2019, 14:19:22
Kokemuksesta tiedän, että kulutus ei laske merkittävästi. Saattaa desin tai kaksi tippua sataselle. Tämäkin sillä kustannuksella, että egr-venttiili suljetaan pysyvästi => palolämpötila nousee => enemmän parjattuja NOx päästöjä.

Ei ne ole ihan kiusallaan huonoa ohjelmaa tehtaalla tehneet. Siinä on kaikki optimoitu kohdalleen kaikkiin olosuhteisiin. Täällä suomen kylmässä ilmassa ja lähellä merenpintaa on mahdollista ottaa enemmän tehoa. Suurempi teho tuppaa vaatimaan enemmän polttoainetta.

Ok, Kiitos paljon vastauksista, ehkä mietin vielä kannattaako tehdä mitään. :)