Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: VolvotarV70 - 07.08.2019, 17:57:14
-
Miulla on Volvo v70 2.4 T -01, joka kuukausi sitten eka kertaa sammui parkkipaikalla tyhjäkäynniltä, eikä lähtenyt käyntiin, sahata sai, muttei edes luvannut. Seuraavana päivänä toimi taas hyvin. Siitä reilu viikko sammui taas, mutta lähti hyvin käyntiin muutaman tunnin kuluttua. Sitten sammui kaksi kertaa kesken ajon, kun löysäsi kaasun ja nyt seisonut kohta kolme viikkoa, korjaamolla ei osata sanoa missä vika, vikakoodeja oli tullut kolme, mutta ne oli nollattu, eikä kukaan muista mitä ne olivat, yksi taisi olla ahtopaineanturi tms. Sekä kampi- että nokka-akselin anturit on vaihdettu, samoin virtalukon pohja. Asentaja sanoi, että kun hän vaihtoi uuden antennirenkaan, auto ei startannut lainkaan, mitä se mahtaa tarkoittaa? Kipinää ei kuulema tule, bensapumppu hurisee. Auttakee viisaammat, mitä siitä voisi seuraavaksi katsoa?? :-[
-
Auto pitää saada volvolle tai muualle volvon omaan testeriin, muuten ei voi arvata oikeaa vikapaikkaa.
-
Isällä oli aikoinaan vastaavaa vikaa. Ei löytyny vikaa ees volvolla. Loppujen lopuksi vika oli pyörijässä, se oli halki ja lämmetessään ei enää toiminut. Kalliiksi tuli tuokin vika.
-
Tässä koneessa ei ole virranjakajaa eikä pyörijää mikäli sitä edellä olleella tarkoitit, puolat on suoraan tulpilla. Sotkee vain aloittajan mietintöjä mikäli ei ole teknisesti tarpeeksi perehtynyt moottoriin.
Johonkin fiksumpaan paikkaan itse veisin missä on kunnon lukuvälineetkin. Nuo koodit pitäisi aina ottaa ylös vaikka paperille ennen nollaamista niin näkisi myös muuttuuko joku, poistuuko joku tai pysyykö kaikki koodit aina samoina
-
Vie jonnekin missä asian päälle ymmärretään edes jotain. Monesti se tulee halvemmaksi...