Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: blackmoor - 09.08.2019, 21:08:58

Otsikko: V70 AWD 2.5T -98 EFI-232
Kirjoitti: blackmoor - 09.08.2019, 21:08:58
Noniin, uusi perheenjäsen päästi ekan päästökoodin ilmoille.

Autossa oli turbon painemittari. Mutta se näytti -0.5 joten sen sirinää alipaineella ei jaksanut kuunnella ( mittari hakkassi miinuspuolen pohjaan, koska nollapiste valmiiksi -0.5). Joten irroitin painemittarin, laitoin mittariputken päähän sopivan tiheäkierteisen ruuvin johon laitoin putkimiehen teippiä, sitten vielä jesaria ympärille.

Konehuoneen puolella seurasin putkea, meni kaasuläppäkotelossa olevaan nippaan kumiputken jatkona. Koitin vetää putken irti, niin putki irtosi kumiletkusta, jonka sisälle kova muoviputki meni. Työnsin muoviputken sitten takaisin muoviletkun sisään.

Seuraavana aamuna keltainen valo jossa lambda kolmio, syttyi työpaikan pihalla. iCarSoft sanoo

EFI-232 Long Term F/FTRIM IDLING

Kuittasin vian, mutta se tuli tänä iltana takaisin n. 20 km ajon jälkeen. Valo ei palanut kun hain auton 130 km päästä, niin voiko olla että tuo putki/letku viritelmä jonka repaisin irti, vuotaa? jos laitan jesaria sen ympärille, ja poistan koodin, pitäisikö pysyä poissa. Vai voikos vika olla jossain muualla?
Otsikko: Vs: V70 AWD 2.5T -98 EFI-232
Kirjoitti: blackmoor - 10.08.2019, 11:34:56
Tein tuon PCV hanskatesti. Eli öljykorkki pois ja hanska tilalle. Komiasti paisu hanska ilmapalloksi. Eli PCV järjestelmä tukossa. Perhana ku olis tajunnu tuon hanskan ottaa koeajolle mukaan.

Voisiko tuo huohotin vaikuttaa tuohon vikakoodiin? Löytyykö muualta paitsi sisniseltä nuo huohottimen letkut ja se boksi ja kiristimet? Ja pitääkö turbolle menevä muoviventtiilikin vaihtaa samalla?

Esim skandix myy koko kittiä: http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/crankcase-breathing/repair-kit-crankcase-breather/1062595/