Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Wolle_S60 - 12.08.2019, 15:02:05
-
Pitääkö moottorintyynyä käyttää irti kun vaihtaa jakopäähihnan? VIDA näyttäis opastavan niin. Vaihtuuko perus työkaluilla vai vaatiiko erikoistyökaluja?
-
Aina joutuu ottamaan moottorin päätykannakkeen pois jakopäätä vaihtaessa. Vesipumppu on aika ahtaassa välissä, mutta tulee pois sopivasti pyörittelemällä ja kone tunkattuna niin ylös kuin vain uskaltaa.
Iso Torx-avain apulaitehihnakiristimen kääntämiseen, koko riippuu siitä onko alkuperäinen vai tarvikekiristin, yleensä T60. Ilmastoinninkompuran venyvälle hihnalle asennustyökalun jollei pyöritä hihnapyörän reunan yli, mutta siinä on aina vaarana vaurioittaa hihnaa. Ja pulttipyssyyn sen verran voimaa että kampiakselin hihnapyörän mutterin saa auki.
-
Aina joutuu ottamaan moottorin päätykannakkeen pois jakopäätä vaihtaessa. Vesipumppu on aika ahtaassa välissä, mutta tulee pois sopivasti pyörittelemällä ja kone tunkattuna niin ylös kuin vain uskaltaa.
Iso Torx-avain apulaitehihnakiristimen kääntämiseen, koko riippuu siitä onko alkuperäinen vai tarvikekiristin, yleensä T60. Ilmastoinninkompuran venyvälle hihnalle asennustyökalun jollei pyöritä hihnapyörän reunan yli, mutta siinä on aina vaarana vaurioittaa hihnaa. Ja pulttipyssyyn sen verran voimaa että kampiakselin hihnapyörän mutterin saa auki.
Kiitti! Voiko asennusvaiheessa kiristää pulttipyssyllä kampiakselin hihnapyörän vai pitääkö lukita jotenkin ja laittaa momenttiin?
-
Momentti on sille annettu, mutta koneella on tullut aina vedettyä. Hyvä olla kone jota on käyttänyt enemmän, jotta tietää miten tiukalle sillä menee.