Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: inkabr0 - 15.08.2019, 09:31:28

Otsikko: V50 2.0D ei käynnisty kuumana
Kirjoitti: inkabr0 - 15.08.2019, 09:31:28
Tuli hankittua v50 2.0D ja nyt ongelmana ettei käynnisty kuumalla koneella.
Käynnistyy normaalisti, jos mottorin lämpötila ehtinyt laskea esim. 70-80 asteeseen.
Ainoastaan kuumana (90) ei aina herää. Yrittää käynnistyä ja vasta muutaman yrityksen jälkeen käynnistyy kuin tyhjästä.
Huomasin, että polttoainelinjastossa menee ilmakuplia. Onko jotain perinteisiä paikkoja mistä nämä vuotaa?

Lisäksi menee vikatilaan jos käynnistää lämpimänä, joskus menee myös jos on seissyt tyhjäkäynnillä hetken.
Käytännössä siis vedot häviää täysin ja kiertää max 2300rpm joka vaihteella. Tätä ei tapahtu kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Tyhjäkäynnillä kun seisoo, kuuluu nakse konepellin alta n. 5 sek välein. wtf. Liekkö vaan joku ilmastointiin liittyvä emt

Taustatietona edellinen omistaja poistanut dpf:n kokonaan ja se oli ohjelmoinnilla ohitettu. Liikkeessä ovat nyt sitten asentaneet volvon oman ohjelman tilalle, joka ei tietenkään tunnista ettei dpf:ää fyysisesti enää ole.

Vikakoodien luvussa herjaa dpf ja egr, sekä jotain lisäainemittauksen ohjausyksikköä ADM? mikälie sekin

Huomenna menossa ohjelmointiin, jossa tarkoituksena ohittaa ainakin nuo dpf ja egr.
Otsikko: Vs: V50 2.0D ei käynnisty kuumana
Kirjoitti: Maza - 15.08.2019, 13:22:02

Taustatietona edellinen omistaja poistanut dpf:n kokonaan ja se oli ohjelmoinnilla ohitettu. Liikkeessä ovat nyt sitten asentaneet volvon oman ohjelman tilalle, joka ei tietenkään tunnista ettei dpf:ää fyysisesti enää ole.

Vikakoodien luvussa herjaa dpf ja egr, sekä jotain lisäainemittauksen ohjausyksikköä ADM


Tuossapa se taitaa syy olla. Omassa aikanaan alkoi herjaamaan dpf niin silloin heitti aina käynnistyessään vikatilaan eikä kulkenut mihinkään.
Otsikko: Vs: V50 2.0D ei käynnisty kuumana
Kirjoitti: o_j - 15.08.2019, 16:50:53
Osa 2,0d koneista käyttää hiukkassuodattimen tyhjäksipoltossa eolysis-polttonestettä. Kaikissa ohjelmoinnessa ei tuota ole huomioitu ollenkaan, en tosin oo pitänyt kauheana hommana tuota lisäainetäyttöä 60 tkm välein.

Polttoainesuodattimen kansi ja sen liittimet on melko yleinen vuotopaikka.
Otsikko: Vs: V50 2.0D ei käynnisty kuumana
Kirjoitti: inkabr0 - 18.08.2019, 11:53:18
Noniin auto käytetty ohjelmoinnissa. Nyt kaikki muuten kunnossa, mutta ei vieläkään käynnisty kuumana. Ainut jäljelle jäänyt vikakoodi on, ”polttoaineen paineensäädin”.
Mistähän lähteä vikaa etsimään
Otsikko: Vs: V50 2.0D ei käynnisty kuumana
Kirjoitti: volvotdi - 18.08.2019, 12:20:10
Noniin auto käytetty ohjelmoinnissa. Nyt kaikki muuten kunnossa, mutta ei vieläkään käynnisty kuumana. Ainut jäljelle jäänyt vikakoodi on, ”polttoaineen paineensäädin”.
Mistähän lähteä vikaa etsimään

Kerroit itse vastauksen kysymykseesi  ;)
Otsikko: Vs: V50 2.0D ei käynnisty kuumana
Kirjoitti: puliukk0 - 18.08.2019, 12:27:00
Voi olla myös polttoainevuoto (suodatin vetää ilmaa, tai suuttimet ohivuotaa lämpimänä) jne...