Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: inkabr0 - 15.08.2019, 09:31:28
-
Tuli hankittua v50 2.0D ja nyt ongelmana ettei käynnisty kuumalla koneella.
Käynnistyy normaalisti, jos mottorin lämpötila ehtinyt laskea esim. 70-80 asteeseen.
Ainoastaan kuumana (90) ei aina herää. Yrittää käynnistyä ja vasta muutaman yrityksen jälkeen käynnistyy kuin tyhjästä.
Huomasin, että polttoainelinjastossa menee ilmakuplia. Onko jotain perinteisiä paikkoja mistä nämä vuotaa?
Lisäksi menee vikatilaan jos käynnistää lämpimänä, joskus menee myös jos on seissyt tyhjäkäynnillä hetken.
Käytännössä siis vedot häviää täysin ja kiertää max 2300rpm joka vaihteella. Tätä ei tapahtu kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Tyhjäkäynnillä kun seisoo, kuuluu nakse konepellin alta n. 5 sek välein. wtf. Liekkö vaan joku ilmastointiin liittyvä emt
Taustatietona edellinen omistaja poistanut dpf:n kokonaan ja se oli ohjelmoinnilla ohitettu. Liikkeessä ovat nyt sitten asentaneet volvon oman ohjelman tilalle, joka ei tietenkään tunnista ettei dpf:ää fyysisesti enää ole.
Vikakoodien luvussa herjaa dpf ja egr, sekä jotain lisäainemittauksen ohjausyksikköä ADM? mikälie sekin
Huomenna menossa ohjelmointiin, jossa tarkoituksena ohittaa ainakin nuo dpf ja egr.
-
Taustatietona edellinen omistaja poistanut dpf:n kokonaan ja se oli ohjelmoinnilla ohitettu. Liikkeessä ovat nyt sitten asentaneet volvon oman ohjelman tilalle, joka ei tietenkään tunnista ettei dpf:ää fyysisesti enää ole.
Vikakoodien luvussa herjaa dpf ja egr, sekä jotain lisäainemittauksen ohjausyksikköä ADM
Tuossapa se taitaa syy olla. Omassa aikanaan alkoi herjaamaan dpf niin silloin heitti aina käynnistyessään vikatilaan eikä kulkenut mihinkään.
-
Osa 2,0d koneista käyttää hiukkassuodattimen tyhjäksipoltossa eolysis-polttonestettä. Kaikissa ohjelmoinnessa ei tuota ole huomioitu ollenkaan, en tosin oo pitänyt kauheana hommana tuota lisäainetäyttöä 60 tkm välein.
Polttoainesuodattimen kansi ja sen liittimet on melko yleinen vuotopaikka.
-
Noniin auto käytetty ohjelmoinnissa. Nyt kaikki muuten kunnossa, mutta ei vieläkään käynnisty kuumana. Ainut jäljelle jäänyt vikakoodi on, ”polttoaineen paineensäädin”.
Mistähän lähteä vikaa etsimään
-
Noniin auto käytetty ohjelmoinnissa. Nyt kaikki muuten kunnossa, mutta ei vieläkään käynnisty kuumana. Ainut jäljelle jäänyt vikakoodi on, ”polttoaineen paineensäädin”.
Mistähän lähteä vikaa etsimään
Kerroit itse vastauksen kysymykseesi ;)
-
Voi olla myös polttoainevuoto (suodatin vetää ilmaa, tai suuttimet ohivuotaa lämpimänä) jne...