Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: riruskela1 - 16.10.2011, 18:07:55
-
Eli vm. -92 940 b230ft ei toimi uudemmalla ruiskunohjausboksilla vm. -97.
Toimii -937 (vm. -92) ja -389 (vm. -89) loppuisilla bokseilla, mutta ei -984 (vm. -97) loppuisella, kokeiltu kahdella eri boksilla.
Sen verran mittailtu, että suutinten maadoitus ei toimi. Suutintestillä suuttimet kuitenkin toimivat.
Autossa ei ole ajon- eikä käynnistyksenestoa.
Automaatti, mutta niin ovat kaikki boksitkin.
-
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
onko tästä mitään apua?
-
No nyt on käynnistyksenesto jos kerta- 984 boksilla yrität...
Sehän kun on estollinen boksi ja tarttis tietoa avaimelta.
-
Tällaista epäilystä on ollut ???
Ei vaan ole löytynyt kytkentäkaavioistakaan vihjettä mihin pinniin tieto tulee ja missä muodossa.
Vihjettä saa laittaa vaikka privana, jos ei muuten kehtaa.
-
Eikö kellään ole enempää tietoa tästä aiheesta?
-
Ei ainakaan minulla mutta yksi kysymys kyllä olisi...
Miksi se pitää sillä ajonestollisella boksilla saada pelaamaan? :)
-
varmaankin siksi että oma boksi rikki ja ajonestollisia löytyisi ehjiä
-
Nimenomaa tästä on kysymys. Ajonestollisia on tarjolla edulliseen hintaan ja ilman ajonestoa ei tunnu löytyvän, kuin purkaamojen riistohintaan >:( :'(
-
Eikö kellään ole enempää tietoa tästä aiheesta?
Joko prossun/softan vaihdolla boksiin. Tai hommaa sen anturin ja oikean sirullisen avaimen. Siinä on vaihtoehdot millä saat toimimaan sen uudemman boksin.
-
Ajonestolle on oma pikku boksi, joka tunnistaa, että on oikea avain virtalukossa. Moottorinohajsuyksikkö keskustelee tämän ajoneston boksin kanssa ja jos ajonestolta tulee "lupa", niin moottori käynnistyy. Moottorinohjausyksikössä ei siis ole avainkohtaista tietoa. Ajoneston tieto tulee moottoriohjausyksikkön nastaan numero 12, mutta se minkälaista tietoa yksiköiden välillä kulkee, on epäselvää.