Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Pirteä turkoosi - 23.08.2019, 21:43:26
-
Moro.
Nyt ois hyvät neuvot tarpeen. Auto alkoi herjata, että nokisuodatin täynnä. Vaihdettiin uusi suodatin. Muutaman kilometrin jälkeen taas ilmoitus, nokisuodatin täynnä. Vaihdettiin painenturi. Taas muutama kymmenen kilometriä ja sama herja. Öljynpinta nousee hurjaa vauhtia. Nyt vaihdettu öljyt jo kahdesti ja kertaalleen imetty ylimääräiset pois. Paineanturille tulevat johdot putsattu. Auto nollattu kaikista vikakoodeista 5 kertaa. Moottorinohjausyksikössä uusin päivitys. Mikään ei auta. Apua! Niin ja auto on volvo v50 vm. 2008 2.0 diesel
-
Pistäkkö autosta tarkempia tietoja, niin saattaa saada helpommin apua..
-
Testerillä täytyy nollata hiukkassuodatinlaskuri, se ei aina meinaa nollaantua, mutta se että nollaantuiko, sen tietää siitä että hiukkassuidattimen täyttymistä ilmaisevan vikakoodin saa nollattua, eikä tuu takaisin.
-
Myös se laskuri on nollailtu..
-
Softavika ja korjaantuu DPF poistolla tai uudella ECM:llä.
-
Puntaroin tuota DPF poistoa, mutta päädyin vaihtamaan, kun suurinpiirtein sama hinta. Ei kuulosta järkevältä, että nyt sit pitäs ohjelmoida pois. Tonni menny jo kyllä rahaa tämän asian kanssa. Luulisi nyt jonkun osaavan vian selvittää..
-
Ota irti koko roska ja leikkaat päästä tai kyljestä auki ja hilut pois sisältä. Sitten vaan hitsaat pöntön kasaan. (Jos leikkaat päästä auki ota todella varovasti ettei liikaa pöntöstä lähde pois koska ainakin v50 1.6d pönttö on tarkkaan mitotettu ja ei mee paikalleen jos ottaa liikaa pois) Pois ohjelmointi maksaa 300e. Pakkohan sitä ei ole heti tehdä kosk auto toimii kyllä ilman pois ohjelmointiakin vaikka pönttö ois tyhjä.
-
Puntaroin tuota DPF poistoa, mutta päädyin vaihtamaan, kun suurinpiirtein sama hinta. Ei kuulosta järkevältä, että nyt sit pitäs ohjelmoida pois. Tonni menny jo kyllä rahaa tämän asian kanssa. Luulisi nyt jonkun osaavan vian selvittää..
Vikahan on selvitetty, softavika kaikissa. Ei se auta vaikka kymmenen pönttöä vaihdat. Uusi ECM 1500-2000€ joka tuskin on vaihtoehto...
-
Vikahan on selvitetty, softavika kaikissa. Ei se auta vaikka kymmenen pönttöä vaihdat. Uusi ECM 1500-2000€ joka tuskin on vaihtoehto...
Olisiko tästä softaviesta jotain lisätietoa? Kun aika outoa että tulee ilmi vasta 11 vuoden kuluttua?
-
Olisiko tästä softaviesta jotain lisätietoa? Kun aika outoa että tulee ilmi vasta 11 vuoden kuluttua?
Kymmeniä ja kymmeniä noita on ollut eikä se muuksi muutu. Mitä lisätietoa olisit vailla?
-
Volvo kunnossa. Vika oli termostaatissa. Ei noussu lämmöt tarpeeksi korkealle.