Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Musscle - 24.08.2019, 17:54:55
-
Nyt joudun niin kinkkisen ongelman eteen että en netistä löydä vastausta ja korjaamotkaan ei tartu tähän työhön.
Eli tehostimen linja vuotaa kumiletkusta auton keulasta n. Flektin läheltä. Koko linjan vaihto siis olisi edessä. Miten paljon täytyy purkaa? Apurunko pois? Mistä letkun saisi halvimmillaan? Voiko sitä korjata paikallisesti vuotokohdasta?
Ja ennen kaikkea: suosituksia hyvästä korjaamosta joka remontin voisi tehdä? Varsinaissuomi
-
Apurunkoa ei tarvitse irrottaa kokonaan, mutta sitä joutuu tiputtamaan alaspäin takareunasta jotta linjan saa irti hammastangosta ja mahtuu pois paikaltaan. Vanhan voi korjata katkaisemalla letkuosan pois ja teettämällä hydrauliikkaliikkeessä uuden tilalle helmiliittimillä. Täytyy vain huolehtia siitä, ettei järjestelmään jää mujua putkien katkaisun jälkeen.
-
Ebaysta hommasin omaan Volvoon tuon tehostajan putken. Kannattaa vaan kattoa vanhasta putkesta osanumero ja sen mukaan sitte valkkaa oikean osan.
-
Tilasin viikko sitten linjan jenkeistä ebaysta mutta nyt tuli viesti etteivät toimitakaan suomeen.
Olisikohan parempi pudottaa linja pois itse ja viedä hydrauliikkaliikkeeseen korjattavaksi?
Kysymys onkin: jos vedän linjan poikki kumiosastaan niin saanko linjan puolikkaat irti ilman apurungon raottamista. Ja saako linja ohjausvaihteelta irti pihatyönä vai vaatiiko nosturin?
-
Tatvitsisin myös tuon putken, mutta Lahden purkaamolla sanoi että heillä ei niitä ole,koska niin vaikea irrottaa ehjänä ohjausvaihteelta kun on alumiinin ja teräksen liitos. Etukelkan saa pihatyönä ales takareunasta mutta aika projekti. Moottori kai pitää tukea yläpuolelta, moottorin alatuki irti, kelkan takapultit irti, pakoputki irti kelkasta, etupultit löysälle, nyt en muista oliko vielä jotain. viime syksynä laatikon alakautta irroitin näin. Pihalla.
-
voisitko Lankku vähän täsmentää kun mietin pystyykö letkuun tekemään helmiliittimet vai tuleeko ne tuohon putkeen?
Ja jos toinen puolikas letkusta on autossa ja auto on pihassa niin miten se sitten onnistuu, vai pitäiskö koko auto saada hydrauliikka korjaamolle? Nää on varmaan tyhmiä kysymyksiä mutta kun mulla on automaatti niin ei oikein voi hinatakaan korjaamolle.Hinausauton hinnalla sais varmaan jo tuon putken siniseltä mutta sitten on vielä iso työ vaihtaa koko putki. Jos jotenkin helpommalla pääsis niin neuvokaa.
-
Letkuun ei laiteta helmiä, vaan sopivat liittimet. Helmi tulee putken puolelle. Putki poikki letkun molemmista päistä ja käy vanhan letkun kanssa teettämässä hydrauliikkaliikkeessä uuden. Laitat letkun pöytään ja sanot että samanlainen johon putkelle 10mm helmiliittimet päihin.
Nosturilla ois mukavampi tehdä mutta muuten tyydyttävä nostamaan tarpeeksi ylös.
Automaatin voi hinata pidemmänkin matkaa, eikä tarvitse ajaa edes hiljaa. Ohjekirjassa lukee ohjeet.