Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: t4power - 26.08.2019, 17:06:19
-
Osaako porukka sanoa minkäkokoiset jarrut on tuossa mun autossa? Vakiojarrut on kyseessä ja tarttis uusia kaikki levyt ja palat. Ehkä jopa jarrukilvet sekä purkaa takajarrut mäntiä myöten kun meinaavat jumia.
Autona V60 D5 2015 R-Design. Mistä kannattais tilata/hankkia?
-
Edessä on 300 tai 316 milliset ja takana 302 milliset halkaisijaltaan. Etuset hiiliterästä.
Etulevyt erotat jarrusatulan koosta, isommissa on ISOT eli peittää noin kolmanneksen levystä ja se "peltinen" kiristysjousi on vaaksan mittainen, lisäksi näkyy jäähdytyksen imuaukot ulospäin navankehällä, 300:ssa takana eli umpirautaa ulospäin.
Kun autosi on siis etuvetoinen, niin takana tavalliset umpinaiset 11 milliset.
Noihin 300:iin etulevyihin palat on listoilla yleensä 16" vannekokoon ja 316 on 17/18 tuumaisiin. Palojen pituus on samanlainen, mutta korkeudessa eroa eli jotain 66/71 milliä pienemmissä ja noin 74/75 milliä isommissa.
Itse olen tilannut Misterautolta tai nyt viimeksi Autodocilta 316 milliset etulevyt Ate PowerDisc, 160 euroa kotiovelle.
-
Osaako porukka sanoa minkäkokoiset jarrut on tuossa mun autossa? Vakiojarrut on kyseessä ja tarttis uusia kaikki levyt ja palat. Ehkä jopa jarrukilvet sekä purkaa takajarrut mäntiä myöten kun meinaavat jumia.
Autona V60 D5 2015 R-Design. Mistä kannattais tilata/hankkia?
Paljonko ajettu? Minulla 185tkm (2014 XC60) eikä kyllä ole jarrujen kanssa mitään häikkää. Levyt ja palat vaihtui keväällä ja nesteet 125tkm kohdalla. Nesteet tosiaan kantsii vaihtaa muutaman vuoden välein.
Voihan näissä tietysti olla erilaiset nuo jarrut. Ainakin tuo mun on awd ja takana tuuletetut levyt
-
ajettu aika liki kanssa tuo 125tkm ja nyt menee kaikki levyt ja palat uusiksi. Tässä takana nuo umpilevyt. Kaveri herkisteli vuosi sitten takajarrut mutta nyt kuskin puoli kahisee kun tunkkaa ilmaan ja kun mittaa lämpömittarilla niin käy selkeesti kuumempana kuin toinen puoli. Voihan se tietysti muutenkin jumittaa. Se vaan että jos vika on siinä että sinne männän sekaan irtoaa sitä metallihilettä niin nyt kun tulee uudet ja paksummat levyt/palat niin jos se ei palauta mäntää oikein niin käy varmaan tosi kuumana
-
Metallihilettä ????
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73301.0