Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Puremax - 28.08.2019, 19:38:25
-
Elikkö suhina kuuluu mutta en ahto putkissa vuotoja nähny enne ahto 0.9bar nyt vaan 0.5 ja toisekseen rupes mietityttmään kun dumppia ei ole ja suhahtaa vaihteen vaihdossa onko hukkaportti menny ?
-
Yleensä painehävikki tulee
- ahtopainesäädin on rikki, voi testata hukkapoertilta tuleva kellon letku ahtopainesäätimestä irti niin jos ahtaa täydet on vika säätimessä.. varoen tehtävä kengitys kun letku irti vetää fuelcutiin 1.5bar asti.
- hukkaportinkellolla tangon sokka poikki niin silloin peruspaineella menee
- hukkaportin kello löysä, jos kirivaraa kierteessä niin kokeilee pari kierrosta tiukemmalle muuttaako mitään.
- bypass vuotaa, myös sen letku menee ahtopainesäätimelle ja imemällä sen letkusta ei ilma saa kulkea läpi. Jos kulkee kalvo rikki. Bypass fyysisesti on ahtimen kyljessä
- turbo pakopesä halkii ja vuotaa paineet välistä
- ahtopuolen vuoto esim coolerin muovipääty halki tms
-
Joo kiitoksia pitää ruveta nuita kahtoo.kiihyteksässä kuuluu aika hyvin suhina mutta ei ahdot nouse niin jostain karkaa
-
Ahtopainesäätimessä on väritäplät pitäs näkyä kunkin sisäänmenon kohdalla ja siinä yhteispidikkeen lähellä joka letkussa väritäplä myös.
Keltainen = Hukkaportin kellolle
Punainen = Turbolta
Sininen = Turbon imuputkeen
-
En oo vielä kerinny nuita vaihto ehtoja katsoa mutta ihan kuulostas että paine tulisi inuputke myöten takaisin esim parkissa polettaessa
-
Sinisestä oli pää halki ens viikolla testaan tuliko ahtoja nyt ei pysty syyläri meni paskaksi
-
Onkos se bybass toi punanen letku?
-
Taitas mennä bypass letku sittenkin imusarjalle nippaan kaasuläpän jälkeen. Tsekkasin tuon omasta -00 2.0T.