Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Opli39 - 09.09.2019, 08:29:59

Otsikko: XC90 D5 - 08, kansivika?
Kirjoitti: Opli39 - 09.09.2019, 08:29:59
Ensimmäisen Volvon kanssa murheita. Aloitin Volvoilun huhtikuussa tuolla pienellä sievällä möhköllä. Pari viikkoa ajelin tyytyväisenä, kunnes yksi aamu möhkö ilmoitti, että jäähdytysneste on vähissä. Lisäsin nestettä ja parin viikon päästä sama juttu. Vein auton korjaamolle huoltoon ja samalla vaihtoivat letkun joka lähtee paisuntasäiliöltä moottorille, oli kuulemma hapero. Toimenpide ei auttanut, joten tehtiin paine ja -hiilidioksiditestin. Todettiin vuoto polttoainelämmitimen kiertovesipumpussa, joten pumppu vaihdettiin. Sama rumba jatkui ja nestettä hävisi, joten painetestin uudestaan, eikä vuotoja ulospäin. Sitten alkoi pukkaamaan höyrypilveä aamuisin, joten korjaamolla vaihdettiin egr lauhdutin, koska kansivikaa ei muka ole. No eipä auttanut ja nyt kun lisäsin nestettä, niin paisuntasäiliössä oli jotain öljyjäämiä, mustia pieniä pisteitä kellui nesteen pinnalla. Lisäksi savuttaa yhä aamuisin ja pakokaasu haisee pirun kitkerältä, kun kone on kylmä. Nestettä häviää tällä hetkellä noin puoli litraa 300 kilsan aikana. Keskiviikkona möhkö menee taas korjaamolle tutkittavaksi, katsotaan mitä tällä kerralla arvotaan.
Otsikko: Vs: XC90 D5 - 08, kansivika?
Kirjoitti: Mustalaatikko - 09.09.2019, 13:49:00
Itse ottaisin polttoainelämmittimen sulakkeen irti varmuuden vuoksi että saisi eliminoitua sen ongelman lähteenä. Niissä kun palopesä palaa puhki ajan myötä.
Otsikko: Vs: XC90 D5 - 08, kansivika?
Kirjoitti: Opli39 - 10.09.2019, 12:08:37
Kiitos vinkistä, täytyy tuokin kortti kääntää vielä.