Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: vaatiihuollon - 11.09.2019, 23:18:49
-
Mikähän vois volvoa vaivata? Välissä herjaa että liikaa päästöjä vaatii huollon ja rajoittaa kierrokset. Loppuu sammuttamalla.
Antoi seuraavat vikakoodit
5340 Pakokaasu Keskuselektroniikka ei ZEM-MIL-signaalia
4400 pakok.takais.kierrätyksen säätöpiiri Katkos
300tkm ajettu
-
Pitäisi varmaan lukea koodit paremmalla lukijalle (minusta näyttää ns. geneerisiltä, ei Volvo koodeilta) mutta EGR vika lienee yksi todennäköisimmistä - henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että EGR tulppaus ja uusi softa joka maskaa tulppauksen on paras ratkaisu - siis jos kyse on EGR-ongelmasta. Softalla saa kulkupuoleenkin apuja.
-
Lainaan vanhaa keskustelua.
Ratkesiko 1. viestin vikakoodit (siis syy koodeille)? Minulla antaa ao. koodit.
ECM-4400 EGR valve. Signal too low.
ECM-5340 Communiction problems with central electronic module. Communiction fault.
Moottorin alipainevaimennuskumit vaihdettu. MAF sensorin vaihdolla oli joku saanut tehot takaisin autoon..
-
Lainaan vanhaa keskustelua.
Ratkesiko 1. viestin vikakoodit (siis syy koodeille)? Minulla antaa ao. koodit.
ECM-4400 EGR valve. Signal too low.
ECM-5340 Communiction problems with central electronic module. Communiction fault.
Moottorin alipainevaimennuskumit vaihdettu. MAF sensorin vaihdolla oli joku saanut tehot takaisin autoon..
Mitä vuosimallia? Eli ohjataanko turboa alipaineella vai sähköllä?
Aiheuttaako koodit auton kulkuun jotain, linkutus-modea tms.?
-
-02 on vuosimalli, ja tehot hävisi noilla koodeilla. Ehdin viikonloppuna etsiä syytä. Viaksi paljastui perääntynyt egr-venttiilin liitin. Tällä kertaa korjaus oli helppo ja toivottavasti liitin pysyy nyt sikaflex:n voimalla paikallaan.
-
Mulla oli D5 02vm sama - liikaa päästöjä, vaatii huollon- ilmoitus.
Sulakkeen vaihtamalla matka jatkui, kunnes sulake meni uudelleen.
Syynä oli väsähtäny egr magneettiventtiili. Se egr itsessään on mielestäni lujaa tekoa ja pierburg merkkisen alkuperäistä vastaavan magn.venttiilin saa kaupasta.