Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: hulkkmi - 12.09.2019, 22:23:15

Otsikko: Jarrutehostimen vaihdon jälkeiset ongelmat
Kirjoitti: hulkkmi - 12.09.2019, 22:23:15
Moi vaan, taas pukkaa kyssäriä volvosta, enkä pikaisella etsinnällä löytänyt vastaavaa ???

Eli jarrutehostin vaihdatettu pajalla ja sen puoleen ok eli suhina lakkasi ja jarrutkin tuntuvat pelaavan ok, mutta heittää ajotietokoneelle vielä herjaa "jarruassistentti vaatii huollon" sekä aivan uutena kaverina remontin jälkeen "ajonvakautus vaatii huollon".  ???

Vikakoodi P0571 tulee autocomin lukijalla (en nyt ulkoa muista tarkempaa selitystä, mutta enihau).

Lisäksi huomattiin, että DSTC nappia painamalla kuskinpuolen sivupeili kääntyy koria vasten, eikä edes ilmoittele taulussa DSTC päälle/pois.

Osaako joku velho sanoa, että mikä olisi voinut mennä pieleen remonttia tehdessä pajalla? Onko tuossa tehostimessa jotakin, minkä voisi särkeä/mikä voisi särkyä äkkinäisellä? Entä mihin tehostimests lähtee yksi kumiletku, joka suuntaa aikalailla suoraan alaspäin? Kokeltu se letku paikallaan ja ilman, kun mekaanikko tiesi kertoa, että hänen sukulaisen autossa se letku on irti  ::)

Huomenna olisi tarkoitus käydä wetterillä piuhan nokassa, josko selviäisi tarkempaa tietoa. Mutta saa kertoa, jos olisi jotakin ehdotuksia heittää. Päivittelen tänne myös, että mitä huomenna selviää. Jos selviää.
Otsikko: Vs: Jarrutehostimen vaihdon jälkeiset ongelmat
Kirjoitti: jak900 - 12.09.2019, 22:36:35
Eikö tuo koodi P0571 jarruvalo katkaisijaan? (ohjaa myös vakionopeudensäädintä)
Liitin irti, säätö pielessä..
Otsikko: Vs: Jarrutehostimen vaihdon jälkeiset ongelmat
Kirjoitti: Lankku - 12.09.2019, 22:38:58
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=87711.0

Onkohan jäänyt johto irti tai kytkin jotenkin huonosti.
Otsikko: Vs: Jarrutehostimen vaihdon jälkeiset ongelmat
Kirjoitti: hulkkmi - 13.09.2019, 15:21:01
Vidalla käyty koodit lukemassa ja aika pitkä listahan siellä oli autossa muistissa kaikkea, suurin osa kuitenkin kuittaantui pois.

Jarruihin viittaavaa löytyi seuraavat:
BCM-0133 Jarrupaineanturi 2 liian pieni signaali - aktiivinen
BCM-0139 Jarrutehostimen esipaineventtiilu Järjetön signaali - passiivinen
BCM-0140 Poljinpaineen anturi Järjeton signaali - passiivinen
BCM-0147 Polkimen asentoanturi Järjetön signaali - aktiivinen

Nuista nuo ensimmäinenn ja viimeinen oli tuon Wetterin mekaanikon veikkaus eli jarrupaineanturi 2 ja/tai polkimen asentoanturi (konehuoneen puolelta).

Olisiko mitään vinkkejä seuraavaan siirtoon  ??? Miten todeta anturiviat, muuten kuin tilaamalla sokkona uudet? Tai siis että onko näissä ollut johtosarjavikoja, että voisiko vikaa olla niissä  :-[
Otsikko: Vs: Jarrutehostimen vaihdon jälkeiset ongelmat
Kirjoitti: anssi68 - 13.09.2019, 15:27:00
Ettei olis tehostimen asennuksessa paskottu niitä liittimiä, jokka tulee siihen tehostimeen kiinni..
Otsikko: Vs: Jarrutehostimen vaihdon jälkeiset ongelmat
Kirjoitti: hulkkmi - 13.09.2019, 17:32:15
Kävin tehostimen vaihtaneessa korjaamossa ja purettiin pistokkeet irti mitä remonttia tehdessä oli irroitettu, kaikki silmämääräisesti näytti hyvältä. Semmoinen ihmetys heräsi, että tehostimessa ei tullut uutta tuota polkimen asentoanturia - kuuluisiko edes tulla? Ja olisiko jollakin sille osanumeroa tiedossa  :-[ Jos se ei ole kallis, niin voisi sen ensiksi vaihtaa ja sitten tuon jarrupaineanturi 2sen - kumpikohan nuista on 1 ja kumpi 2   ???


Tämmöiset löysin googlailemalla, eli nämä olisi skandixin mukaan tehostimen anturit. Toinen vissiin volvon "alkuperäinen" ja toinen sitten tarvike, ehkä. Nuissa tuo liitin on "sivussa" kun nyt paikallaan olevassa se on tuon anturin päässä - onko vain malli muuttunut, vai liekkö nuo edes oikeat   ???

http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/sender-units-sensors/sensor-brake-pedal-travel/1060335/ (http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/sender-units-sensors/sensor-brake-pedal-travel/1060335/)

http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/sender-units-sensors/sensor-brake-pedal-travel-brake-booster/1013194/ (http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/sender-units-sensors/sensor-brake-pedal-travel-brake-booster/1013194/)

Ja tämä taas on se paineanturi, mutta mistä tietää kumpi on 1 ja kumpi 2? Nuohan lienee samanlaiset keskenään.

http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/brake-regulator-system/pressure-sensor-abs-master-brake-cylinder/1027602/ (http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/brake-regulator-system/pressure-sensor-abs-master-brake-cylinder/1027602/)



Aa joo, anssi ehtikin vastaamaan tuohon alle kun muokkailin tätä. Selvitellään asiaa  :)
Otsikko: Vs: Jarrutehostimen vaihdon jälkeiset ongelmat
Kirjoitti: anssi68 - 13.09.2019, 18:06:51
Tunnistimen herjasta:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=32084.0

Onkohan se anturi varmaan kaputt ??

Tuolta kannattaa etsiä varaosanumerot:
https://www.volvopartswebstore.com/
Otsikko: Vs: Jarrutehostimen vaihdon jälkeiset ongelmat
Kirjoitti: Werty77 - 04.10.2022, 20:45:28
Moro. Viikonloppuna vaihdoin volvo s60 D5 2002 jarrutehostimen DSTC Ja sen jälkeen lakkasin Turbo toimimasta. Missähän mahtaa vika olla? Kiihdyttäessä vaan ilmoittaa että "Moottori vaatii Huollon# ja nollautuu kun sammuttaa ja laittaa käyntiin uudestaan.
Otsikko: Vs: Jarrutehostimen vaihdon jälkeiset ongelmat
Kirjoitti: Mustalaatikko - 04.10.2022, 21:45:54
Turbohan on alipaineohjattu kuten jarrutehostinkin näissä, eli kasauksessa on nyt varmaan jotain mennyt pieleen, auto takaisin pajalle joka homman teki? Vikakoodi vikailmon taustalla kiinnostaisi myös, jos vaikka kertoisi syyn? Vai jos teit ihan itse niin mikä se DSTC siinä tehostimessa on?
Otsikko: Vs: Jarrutehostimen vaihdon jälkeiset ongelmat
Kirjoitti: laatikkovika - 04.10.2022, 23:51:55
Niille vaan on oma tehostimensa, onko dstc vai ei.
Otsikko: Vs: Jarrutehostimen vaihdon jälkeiset ongelmat
Kirjoitti: Werty77 - 27.10.2022, 00:29:30
Turbosta oli vaan letku irti  ;D