Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: ekavolvo1 - 13.09.2019, 19:50:14
-
Osaisiko arvon raati auttaa? Onko laatikossa vikaa, vai onko vaan oppinut huonoille tavoille?
Laatikko vaihtaa mielestäni liian aikaisin. Laatikko vaihtaa neloselle n.40km/h, ja vitoselle n.50 km/h.
Kierroksia tällöin n.1100-1200 rpm, ja tuntuu ettei vääntö tällöin riitä, ja kone alkaa jyrisemään. Laatikko ei tällöin vaihda pienemmälle. Kaasun polkaisu auttaa tähän, mutta kun kaasun höllää, niin laatikko vaihtaa samantien isommalle.
Laatikkoon on vaihdettu öljyt ja nollaus tehty n.30tkn sitten. Mielestäni laatikko toimi tätä ennen paremmin.
Auttaisikohan laatikon nollaus ja vähän rivakampi ajelu?
-
Tämän olosia viestejä ja ongelmia geartronikissa on nyt todella paljon. Alan miettiä että en taida uskoltaa jatkossa enää Volvoa nykyisillä laatikoilla uskoltaa ostaa?
Nykyinen on powershift ja siinäkin on omat heikkoutensa vaikkakin 150tkm on pelannut hyvin. Edelliset oli 01 ja 06 V70 ja niihin riitti kun vain vaihtoi laatikon öljyjä tiuhaan.
-
Mulla samanlainen oire omassa v60 d2 powershiftissä, että vaihtaa jo ennen 1500 kierrosta isommalle ja tän jälkeen kierrokset tippuu 1100, jonka jälkeen alkaa seilata vaihteita edestakaisin, jos nopeutta yrittää ylläpitää.
Muuten tuntuu pelaavan hienosti, mutta pari tiettyä nopeutta aiheuttavat tuollaisen oireen