Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: jaape - 17.09.2019, 09:00:28
-
S40, vm 2005 , 2.4 ongelmana ollut nyt vikakoodi P0131. Viittaa siis lambda-anturi1:seen. Molemmat lambdat vaihdettu. Akku+laturi vaihdettu (sattui laturikin kuolemaan tässä samalla), MAP putsattu, huohotinletkut vaihdettu, kaasuläpän ilmaputki vaihdettu (samalla kaasuläppäkotelo tarkistettu), katti ei tukossa, ... Vieläkin P0131 tulee näyttöön... Mitä voisi vielä tutkia. Alkaa rahat ja usko jo loppumaan.
Lisätään listaan vielä että tulpat vaihdettu. Edelleen vikakoodi P0131...
-
Lisää "tyhmiä" kysymyksiä. Vaatiiko lambda -anturin vaihto jonkin sopeutuksen esim. merkkihuollossa vaihdon jälkeen? :-\
-
Lisää "tyhmiä" kysymyksiä. Vaatiiko lambda -anturin vaihto jonkin sopeutuksen esim. merkkihuollossa vaihdon jälkeen? :-\
Ei tarvitse, vikakoodien poisto riittää lambdan vaihdon jälkeen
-
Ei tarvitse, vikakoodien poisto riittää lambdan vaihdon jälkeen
Kiitos tiedosta. Edelleen etsitään vikaa. Ei vain vikaa löydy. Uusi MAF sekä kaasuläppäkotelo on seuraava kokeilu.
-
Alipainevuodot voivat myös tehdä tuon ja Volvon 5-pyttyisen tapauksessa myös kamikammion huohotinsysteemin venttiilin rikkoutuminen. Ko. keksintö on samassa paketissa öljynsuodattimen kanssa ja alkusarjan tuotannossa hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Tästä viasta löytyy täältä hakemalla lisää tietoa.
Lisäksi johtosarjan tai liittimien viat välillä moottorin ohjausyksikkö ja lambdat kannattaa tarkistaa. Katkos tai oikosulku johdoissa tai liitimissä aiheuttaa saman vikakoodin.
-
Alipainevuodot voivat myös tehdä tuon ja Volvon 5-pyttyisen tapauksessa myös kamikammion huohotinsysteemin venttiilin rikkoutuminen. Ko. keksintö on samassa paketissa öljynsuodattimen kanssa ja alkusarjan tuotannossa hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Tästä viasta löytyy täältä hakemalla lisää tietoa.
Lisäksi johtosarjan tai liittimien viat välillä moottorin ohjausyksikkö ja lambdat kannattaa tarkistaa. Katkos tai oikosulku johdoissa tai liitimissä aiheuttaa saman vikakoodin.
Nyt on tuo kampikammion huohotinsysteemi myös tarkistettu ja korjattu (en tiedä miten ja mitä korjattu, mutta jotain siellä oli vikana kertoi korjaamon ahkera työntekijä).
MUTTA.... koodi edelleen..... P0131 ja vaihtelun vuoksi myös P0134.... :-\
-
Ei taida olla oikein muuta selitystä kuin johtosarjavika/liitinvika jossain tai - tämä on sitten ihan villi arvaus- ei kai siinä happianturissa vaan voi olla jotain suojusta päällä mikä olisi pitänyt poistaa asennuksen yhteydessä?