Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: reynolds - 18.10.2011, 21:01:34

Otsikko: Raidetangon sisäpäät
Kirjoitti: reynolds - 18.10.2011, 21:01:34
Mites vm 99 v70 noi raidetangon sisemmät päät? Katselin sen raidetangon sisäpuolen menevän sinne kumin syövereihin. Onko se ihan klemmarit poikki kumi sivuun ja esille tulee sisäpään nivel minkä sitten irrottelen ja uusin? Ulkopäissä nyt ei mitään ihmeellistä ole mutta ei viitis ihan summassa noita auki kaivella. Alfamerin opaskaan ei sisäpuolen päistä maininnut halaistua sanaa.
Otsikko: Vs: Raidetangon sisäpäät
Kirjoitti: veeseitkyt72 - 18.10.2011, 21:12:40
Juurikin noin kumit edestä ja sisäpää on näkyvissä
Otsikko: Vs: Raidetangon sisäpäät
Kirjoitti: reynolds - 19.10.2011, 07:25:11
Selvä homma kiitos tiedosta. Näytti vielä kahta eri päätä olevan saatavilla joka ei tietenkään voi olla vuosimallisidonnainen.
Otsikko: Vs: Raidetangon sisäpäät
Kirjoitti: _NepandeR_ - 19.10.2011, 16:37:33
Itellä oli ainaki 850:ssä jotanki iskulla "stanssattu" tai vastaavaa ne sisemmät nivelet kiinni...jäi kotikonstein vaihtamatta.  :o mutta nehän harvemmin on kuluneet  :)
Otsikko: Vs: Raidetangon sisäpäät
Kirjoitti: reynolds - 21.10.2011, 23:12:29
Eilen tuli vaihdettua kummallekkin puolelle ja olihan ne vähän veemäiset vaihtaa. Putkipihdeillä sain juuri nitkahtamaan senverran auki että sai käsin pyöriteltyä. Avainvälikin siinä oli n30-36mm mutta isommat avaimet jäi kaikki väärään volvoon. Ja niitä on sitten ainakin mk1 v70:seen 14 ja 16mm kierteellä että vanha irti ja sitten vasta kauppaan.
Otsikko: Vs: Raidetangon sisäpäät
Kirjoitti: jasse - 21.10.2011, 23:19:48
Eilen tuli vaihdettua kummallekkin puolelle ja olihan ne vähän veemäiset vaihtaa. Putkipihdeillä sain juuri nitkahtamaan senverran auki että sai käsin pyöriteltyä. Avainvälikin siinä oli n30-36mm mutta isommat avaimet jäi kaikki väärään volvoon. Ja niitä on sitten ainakin mk1 v70:seen 14 ja 16mm kierteellä että vanha irti ja sitten vasta kauppaan.
Niin no ensin selvittämällä ohjausvaihteen merkin olisit tuostakin selvinnyt ;) SMI vaiko TRW niissä kun se ero on sisemmän nivelenpään kierteessä.  Kumpi muuten sulla oli? ja oliko nesteitä vuotanu kumien sisään?
Otsikko: Vs: Raidetangon sisäpäät
Kirjoitti: reynolds - 21.10.2011, 23:36:51
Mulla oli se 16mm jenkalla. Enpä nyt tota muuten hoksannu. Mistähän se ois varmasti selvinny? Ainakis ite ohjausvaihde oli päältäpäin niin riettaan näköinen ja vieläpä v-mäisessä paikassa ettei siittä paljoo mitään ois selvää saanu. Ei ollu näkyvissä minkäänlaista öljyvuotoa kumien sisäpuolella. Nätisti olivat nivelet vielä rasvassa. Kandee huolehtii et ne raidetangon suojakumit on oikeesti tiiviisti paikallaan. Hiekka ja paska syö varmaan aika nopsaan ne nivelet. Eikä se vaihdekaan siitä varmaan diggaa.
Otsikko: Vs: Raidetangon sisäpäät
Kirjoitti: jasse - 22.10.2011, 00:42:31
Mulla oli se 16mm jenkalla. Enpä nyt tota muuten hoksannu. Mistähän se ois varmasti selvinny? Ainakis ite ohjausvaihde oli päältäpäin niin riettaan näköinen ja vieläpä v-mäisessä paikassa ettei siittä paljoo mitään ois selvää saanu. Ei ollu näkyvissä minkäänlaista öljyvuotoa kumien sisäpuolella. Nätisti olivat nivelet vielä rasvassa. Kandee huolehtii et ne raidetangon suojakumit on oikeesti tiiviisti paikallaan. Hiekka ja paska syö varmaan aika nopsaan ne nivelet. Eikä se vaihdekaan siitä varmaan diggaa.
tossa kuva smi vaihteesta(http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQDoggRjCGTU23hiUwitzBT9A0M2pDsC6jj2gJALsMiWT8IM30uBSpCjU7kJA)
sulla taitaa olla SMI?
Onnee että kuivana pysyny paikat ;)  *nim.merkillä* parit tangot vaihattanut s70 malliin ja viimeisimmän "ristiin" ei naurata :knuppel2:  toivotaan siis,että SMI ton TRW:n tilalle kelpaa ja kestää paremmin kun takuu ajan yli puoli vuotta :crazy2:

Otsikko: Vs: Raidetangon sisäpäät
Kirjoitti: reynolds - 22.10.2011, 08:17:15
Se kuivana pysyminen onkin ainoo positiivinen asia koko"käyttöautossa".