Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: v-femtio - 27.09.2019, 08:33:06
-
On tullut seurattua Scotty Kilmeriä youtubesta ja miten mukava olikaan huomata että oli tehnyt ihan oman videon Volvosta ;)
https://www.youtube.com/watch?v=WRBmvQXh9kU
-
Tuskan hiki pukkasi katsellessa pintaan, olen kerran vaihtanut omatoimisesti laturin S70 uumeniin :-\ Siihen verrattuna tuo oli jopa helppo tehtävä!
Scottyn ajatuksia Volvosta kuullan myös: https://www.youtube.com/watch?v=B5K1gFC0reo
-
Tässä vielä yksi video herran ajatuksista Volvoja kohtaan
https://www.youtube.com/watch?v=Qwa0Qc2qlNA
-
On tullut seurattua Scotty Kilmeriä youtubesta ja miten mukava olikaan huomata että oli tehnyt ihan oman videon Volvosta ;)
https://www.youtube.com/watch?v=WRBmvQXh9kU
Tämän takia kasvaa jorma otsaan aina, kun pitää johonkin "uudempaan" (2000 vuoden tai uudemman) härvelin konehuoneeseen vaihtaa yhtään mitään.
Vituttaa yksinkertaisesti ihan kaikki tollaset ajattelun kukkaset.
-
Vituttaa yksinkertaisesti ihan kaikki tollaset ajattelun kukkaset.
Mä en edes tiedä mikä tuossa pitäis vituttaa, kun rupes tuo jätkä vituttamaan jo 30 sek kohdalla, niin laitoin ruudun kiinni :2funny:
-
Toi Scotty nyt on muutenkin ihan heelwetin ärsyttävä heppu :2funny:
Jakaa varmasti mielipiteitä, toisille guru ja messias. Toiset taas pitää pellenä jota on parodioitu Youtubessa aika paljon, osasta mies ottanut vissiin ihan itseensäkin
-
Eikö tuo Scotty Kilmer ole itse parodia? Tai niin mä olen aina kuvitellut, että äijä tekee noita videoita nimenomaan parodiana eikä vakavissaan.
En mäkään tuota jaksa katsella, mutta ei muhun kolahda parodia leffatkaan..
-
Mä en edes tiedä mikä tuossa pitäis vituttaa, kun rupes tuo jätkä vituttamaan jo 30 sek kohdalla, niin laitoin ruudun kiinni :2funny:
Laturia vaihtaaksesi täytyy irroittaa muita komponentteja ja laskea vedet koneesta.
Olkoot miten normi tahansa nykyään, perseestä se on.
-
Eikö tuo Scotty Kilmer ole itse parodia? Tai niin mä olen aina kuvitellut, että äijä tekee noita videoita nimenomaan parodiana eikä vakavissaan.
En mäkään tuota jaksa katsella, mutta ei muhun kolahda parodia leffatkaan..
Kyllä tuo Mastodontti taitaa noita ihan vakavissaan tehdä. Parasta tekniikkaa hänen mielestään edustaa tyyliin T-Ford tai 90-luvun etuveto Celica :D
Laturia vaihtaaksesi täytyy irroittaa muita komponentteja ja laskea vedet koneesta.
Olkoot miten normi tahansa nykyään, perseestä se on.
Eihän läskiposken laturin vaihto edes ole mitenkään ihmeellinen homma, ite olisin keksiny miljoona muuta syytä kuin tuon akun sijoittelun tai laturin jos Volvoa pitäisi haukkua.
Äijä sättii torx-kantaa ja sähköautoja, kertonee vähän jotain miltä vuosikymmeniltä ne ajatusmaailmat on.
Huvittavinta kuitenkin on kuinka tuo sama XC70 on molemmilla videoilla, "Why Volvos are crap" ja "Why Volvos last forever" :D
-
Kyllä tuo Mastodontti taitaa noita ihan vakavissaan tehdä. Parasta tekniikkaa hänen mielestään edustaa tyyliin T-Ford tai 90-luvun etuveto Celica :D
Eihän läskiposken laturin vaihto edes ole mitenkään ihmeellinen homma, ite olisin keksiny miljoona muuta syytä kuin tuon akun sijoittelun tai laturin jos Volvoa pitäisi haukkua.
Äijä sättii torx-kantaa ja sähköautoja, kertonee vähän jotain miltä vuosikymmeniltä ne ajatusmaailmat on.
Huvittavinta kuitenkin on kuinka tuo sama XC70 on molemmilla videoilla, "Why Volvos are crap" ja "Why Volvos last forever" :D
Juu mien ottanut nyt kantaa V70:n haukkumiseen, vaan siihen että ymmärrän ihan täysin tuon pointin, kun vaihdettavissa olevat komponentit piilotetaan jonnekkin hevon jeeraan. Merkistä riippumatta paskaa.
90-luvun celica on muuten hyvä, mutta ruostuu perkele eikä sinne mahdu biolanin kompostia kyytiin.
-
Kyllä on vielä tuon laturin vaihto kaukana hankalasta paikasta. :D
Uudemmat autot on hyvin pitkälle suunniteltu silleen että on nopea kasata tehtaalla.
Ja kuitenkin silleen että normaalit huoltotoimenpiteet onnistuvat suhteellisen helposti - joitakin poikkeuksia lukuunottamatta....
Korjaaminen tahtoo olla sit vähä toinen juttu. :D
Ei voi käsittää välillä miten ahtaaksi tilat saadaan, ilman että sitä lisätilaa saisi teettämättä ihan tolkutonta lisätyötä.
(esim. apulaitehihnan vaihto tilaan, minne kädet mahtuu vain väkisin survomalla ja sit saa sokeesti ohjailla sormen päillä hihnaa.. tai sit vaihtoehtoisesti purkaa vesiletkut, kasan muovia ja syylärin pois että mahtuu kädet väliin).
-
Monessa autossa joutuukin nostamaan joko korin pois rungolta tahi pudottamaan moottorin/etupään alas että saa sitä lisätilaa työskennellä :D
-
Jep joissain volkkareissa esim ahtimen vaihto on sellainen, että etuakselisto pitää pudottaa moottoreineen ja vaihteistoineen pois konehuoneesta, jotta pystyy sen vaihtamaan. Tai miten joku neljäturboinen bemari, jossa jokin ahtimista ääntää ja pitäisi vaihtaa. Liekö nätti homma autokatoksessa tehtäväksi :D Ja olikohan tuttu kun vaihtoi T5 Transporteriin laturin, niin olihan sillä koko keula purettuna kun laturi sellaisessa poterossa ja vielä erikoinen asennus muutenkin.
-
Näinhän tää menee:
(http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/Muut/11130158_913477425382294_6650478681763033069_n.jpg)
:D
Yhteen kohtuullisen uuteen C5:een vaihdoin päiväajovalopolttimot, jotka ovat kuin parkkipolttimot, eli pienet hehkulamput umpion alaosassa. Vaihtoehto yksi olisi ollut purkaa koko keula palasiksi ja umpiot pöydälle. Vaihtoehto kaksi olisi ollut raottaa paria muovipaneelia, rasvata käsi ja työntää se väkisin sinne jonnekkin puskuripalkin ja erinäisten muovilirvakkeiden väliin ja aina umpiolle asti.
Päädyin rasvaamaan käden ja ähryämään. Pääsin helpommalla.
-
Taisi olla kaikkiin sitikan C5 tuollainen operaatio polttimon vaihto. Kakkoskoppaisen Xantian omistaneena ei siinäkään liikaa tilaa ollut kun oli joku suojalevy keulassa joka vei sen vähänkin tilan tuohon touhuun. Tuon suojalevyn irroitus taas ei ollut mikään simppeli homma joten sitä opetteli vaihtamaan polttimot pienessä tilassa kädet naarmuilla. Nykyäänhän pitää pystyä vaihtamaan polttimo tien päällä ilman erityistyökaluja, näin taisi EU päättää jokin aika sitten.
Ei noissa nykyautoissa kyllä liikaa tilaa ole konehuoneessa.
Aina on ihmisiä joita ei jokin automerkki miellytä, kaikissa kun on jotain huonoa.
-
Huvittavinta kuitenkin on kuinka tuo sama XC70 on molemmilla videoilla, "Why Volvos are crap" ja "Why Volvos last forever" :D
Olikos tää sen vaimon auto vai se celica... :D No tuskin täysin paskana pitää jos pitää tallissaan.
Itse tykkään näistä scottyn videoista, eihän sen ole tarkoitus olla mikään faktoille tarkka documentti, enemmän top gear tyylistä kärjistystä. Mutta on niissä osaksi asiaakin. Ja toki jenkkinäkökannasta, eli kaikki eurooppalaiset on lähtöjään huonoja, varsinkin Audi, BMW, Mersu ja ennen kaikkea Fiat. :2funny:
-
Scottyhan toisessa videossa kehui samaa asiakkaan volvoa kun joku oli paskonut autonsa siihen törmätessä ja volvoon tuli vain naarmu. Mut se osaa tehdä otsikot niin että kaikki provosoituu katsomaan, haukkuu myös tojotat välillä.
https://www.youtube.com/watch?v=Qwa0Qc2qlNA (https://www.youtube.com/watch?v=Qwa0Qc2qlNA)