Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Pusa - 19.10.2011, 13:16:29
-
Niin, että onko kyseessä vika vai ominaisuus? Rattia pitää hieman rynkyttää, jotta avain "ottaa tuntumaa". Jos rattilukko ei ole päällä niin tätä ei esiinny.
-
Kuulostaa siltä, että ohjauslukko on antautumassa. Eli ei ominaisuus vaan vika.
-
eli virtalukko vaihtoon...
-
Ok, mistäs tuo kannattaa hankkia? Löytyykö Suomesta kohtuuhintaan vai pitääkö tilata ulkomailta? Volvo on minulle ihan uusi tuttavuus, joten saa ehdottaa hyviä linkkejä nettikauppoihin, kiitos!
-
volvolta jos samalle avaimeille haluat. 300 ja rapiat maksaa...
-
Itsellä käynyt sama kun menin suihkuttamaan aseöljyä lukkoon vaikkei mitään vikaa ollut!!! Vika korjaantui täysin kun sit suihkuttelin jarrupesuainetta sinne... Eikä sen jälkeen enää oikutellut mitenkään... Ja on siis pelannut jo pari vuotta.
-
Eikös se pyöri tyhjää myös jos ajonesto on päällä? Ainakin joissain malleissa. Avain pyörii mutta ei kyllä tehe mittään... :P
mutta jos se junkkaamalla ottaa pitoa, ehkä se sitten on se lukko-osa...
-
Eikös se pyöri tyhjää myös jos ajonesto on päällä? Ainakin joissain malleissa. Avain pyörii mutta ei kyllä tehe mittään... :P
mutta jos se junkkaamalla ottaa pitoa, ehkä se sitten on se lukko-osa...
Lukkomekanismi on täysin mekaaninen eikä kyllä liity millään tavalla ajonestoon.. Enkä kyllä oikein usko että missään olisi niin...
-
Lukkomekanismi on täysin mekaaninen eikä kyllä liity millään tavalla ajonestoon.. Enkä kyllä oikein usko että missään olisi niin...
Komppaisin, eikös ajonesto vaan estä polttoaineen syötön koneelle.
-
Lukkosulaa perään näillä keleillä. Jospa avain on käynyt hangessa tai muuten ottanut lunta, lumi on sulanut lukkoon ja joku jousi jumittaa.
S80 ja mk2 V70 malleissa virtalukkoja joudutaan vaihtamaan, mutta näistä suorakylkisistä en ole kuullut, että vaihtoja olisi joutunut niin tiuhaan tekemään.
-
Lukkomekanismi on täysin mekaaninen eikä kyllä liity millään tavalla ajonestoon.. Enkä kyllä oikein usko että missään olisi niin...
Joo, tarkoitin että pyörii normaalisti volvoissa mutta mitään ei tapahdu. :) Olin hieman väsynyt kun tuota tekstasin...
Lukko mikä lukko.
Huomaatteko, myönsin taas erehdykseni, kun joku siitäkin jaksaa huolehtia etten sitä osaa. :hello:
Ps. Silti :D mulla on sellainen muistikuva takaraivossa että kun renkula ei tunnista avainta, se pyörii tyhjää?
Vai muistelisinkohan jotain muuta vehjestä...
-
Itsellä tehnyt nyt muutaman viikon ajan samaa että lukko pyörii tyhjää mutta muutamalla ratin heilautuksella ja kirosanalla se alkaa taas toimimaan,ja joka kerta kun laitan wd40 avaimeen tipan ja käytän avainta lukossa muutaman kerran niin taas toimii monta päivää :D täytyy varmaan koittaa nyt ottaa auto halliin sisälle ja koittaa pestä virtalukko,jos menee jumiin niin purkaa sitten osiksi ja putsata kunnolla.
-
no niin,vaihdoinkin virtalukon purkaamolta ostettuun,ongelma on siinä että kokeilin virtalukon mukana tulleella ajonesto kehällä niin hörähti vaan käyntiin ja sammui,sitten kokeilin myös vanhalla ja teki saman,eli ajonesto päällä varmaankin?
Käyttelin ovia lukossa kaukosäätimellä ja yritin uudestaan ja koitin myös vanhalla ajonesto rinkulalla jonka keskellä pidin vanhaa avainta ja uudella käynnistin samalla niin teki saman.
Saakohan autocomilla ajoneston pois?
Tilasin eilen kyseisen ohjelman muutenkin kun sitä tarvii joka viikko johonkin.
-
Avain ja käynnistykseneston ohjainlaite ovat pari. On turha vaihdella välittäjänä olevaa tunnistinrengasta, kun käynnistyksenesto on koodattu vanhalle avaimelle. Keskuslukituksellakaan ei ole yhteyttä käynnistyksenestoon. Lisäksi avain ei ole startatessa keskellä tunnistinkehää, oma oli tarkka sirun paikasta. Teetä suutarilla mekaanisesti käypä avain, johon siru siirretään vanhasta ja toimii.
-
Itelläni oli samaa ongelmaa. Sen sain toimimaan kun rake cleaneria suihkuttelin, ja annoin liota, sit paineilmaa perään. Tätä toistelin muutaman kerran, nyt toiminnu temppuilematta yli vuoden. Eli siellä ne haittatapit jumiutuu ajan ja öljyn kanssa. Mitään öljyä sinne ei toinna mennä tunkemaan, kohta on muuten taas putsauksen jälkeen jumissa ja avain pyörii tyhjää.
-
ei toiminut vaikka vanhasta avaimesta otettiin siru virtalukon mukana tulleeseen avaimeen,ei toimi paitsi jos toinen auton entisistä avaimista on kehän vierellä. sanoi vain että tuntematon avain vaikka siru on edellisetä avaimesta jolla ajettu ennen virtalukon vaihtoa.
ja kehä pitää olla virtalukon ympärillä tai ei muuten taas toimi,sanoo että kehässä vikaa...maadottaakohan se sitten jotenkin virtalukolta vaikka ei luulisi?
-
Ota yhteyttä Mikkelin Lukkosepät liikkeeseen. Tietävät mitä tehdä ja eikä oo kallis paikka. Ite sarjotin lukon uudestaan tietylle avaimelle ,maksoi 60e.Oli puhetta myös ko vikojen korjauksesta mutta en muista hintoja.Tekevät lukon korjauksia ympäri Suomea
-
joo purin vanhan avaimen,otin sieltä sirun ja kävin teettämässä uuden avaimen jossa oli sirulle paikka,50€
-
Kyllä sinne lukkoon "öljyä" saa laittaa.
Tappihaitoille kun on vuosikaudet suositeltu kuivavoituluainetta. Kute grafiittia tai ptfe voiteluaineita.
Koskaa siis kaikkia tappihaittalukkoja. Asuntojen ja autojen. Öljyt kun keräävät sen lian sinne jousien ja tappien väleihin.