Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: EetuMl - 01.10.2019, 19:42:45
-
Onko mitään huolen aihetta kun d24 käy kylmänä kummallisesti. Savuttaa paljon tyhjäkäynnillä ja epävakaa käynti. Olisko pumpun ennakko jotenki pielessä.
https://youtu.be/9yitGtgK518 videota käynnistä
-
Mites se käy lämpimänä ,lähteekö pakkasesta käyntiin, paljonko ajettu onko koneelle tehty mitään, mulla deeku rytkysi kylmänä just samalla tavalla kun osassa pyttyissä oli puristukset aika huonot rengastamalla tuli kuntoon käy kylmänäkin heti melko tasaseen. Kannattahan ne ajoitukset ja hehkut sun muut perusasiat katsella ensin ennen kuin konetta avaamaan mm venttiilien välykset, puristuspaineet ,ruiskusuuttimet.
-
Mites se käy lämpimänä ,lähteekö pakkasesta käyntiin, paljonko ajettu onko koneelle tehty mitään, mulla deeku rytkysi kylmänä just samalla tavalla kun osassa pyttyissä oli puristukset aika huonot rengastamalla tuli kuntoon käy kylmänäkin heti melko tasaseen. Kannattahan ne ajoitukset ja hehkut sun muut perusasiat katsella ensin ennen kuin konetta avaamaan mm venttiilien välykset, puristuspaineet ,ruiskusuuttimet.
Koneella ajettu vajaa 500tkm mutta ei ole täyttä varmuutta että onko alkuperäinen kone paikoillaa ja onko sitä remontoutu. Lähtee hyvin käyntiin. Lämpösenö käy hyvin mutta tupruttaa sinistä (turbo ainaki väleä). Ahdot on 0.6bar ja pikkusen syöttöä laitettu
-
Minusta nuo esikammiot käy kylmänä aina vähän aikaa epätasaisesti. Voihan se olla moottorikin jo vähän kulunut.
-
Vähän näyttää/kuullostaa myöhäiseltä ennakolta. Onko kylmäkäynnistys käytössä? Entäs mikä ennakko? Viallinen hehkutulppa toki myös voi aiheuttaa tollaista