Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: tomimikael - 19.10.2011, 13:49:45
-
Ei pistänyt silmään tälläistä topicia vielä, joten kertokaapa kokemuksianne.
Kerätään tähän myös hintojakin perustöistä, kun huomasin että soittelemalla säästyi itseltä heti satasia... :buck2:
-
http://www.moottorikoneistamo.com/ tossa ois ainakin tollanen missä oon käynyt viemässä moottorin osia :)
-
Itse olen käyttänyt Vantaan Moottorikoneistamoa. Hinnoista en voi sanoa koska en maksa listahintaa. Työnlaatu on ollut moitteetonta.
-
Lahden kansityössä olen käyttänyt useamman vuoden rallipadat koneistuksessa. Tietävät siellä miten tehdään. Joskus teetin Keravalla R-koneistus nokkia tms. Tuntuivat volvoista siellä tietävän hyvin.
-
Sen mitä olen tarvinnut niin Tammer Diesel jota olen käyttänyt, tuntivelotus 60eu jos ei ole nyt noussut ja työnjälki ja laatu 10+.
-
GT Motor, sen vähän mitä asioinut ja mitä muilta kuullut niin voi suositella.
http://www.gtmotor.fi/
-
Toi vammalan moottorikoneistamo on kuulemma tosi hyvä paikka. Työkaveri käyttää jokkis koneet siellä koneistettavana, vaikka on itse koneistaja.. :o No erikoisala.. Eikä oo edes kovin kallis paikka.. Tai näin mulle on kerrottu..
Itse oon tehny koneistus hommat yleensä ite.. Lähinnä "arse-edellä puuhun" mentaliteetilla.. :D
-
Forssan Tehokansi nimistä firmaa olen kuullut kehuttavan, omakohtaisia kokemuksia ei ole.
-
Toi vammalan moottorikoneistamo on kuulemma tosi hyvä paikka.
Mäkin olen kuullut pelkkää hyvää tosta paikasta.
Ylöjärven moottorityöstä jäi huono kuva ainakin ittelle.. Tykkäävät kai tehdä vaan vähän isompiin vehkeisiin koneistuksia.
-
Missä olette Etelä-Karjalan harrastajat käyttäneet kantenne koneistuksessa ? Tarviisi laadukasta koneistustyötä (venatyöt) tappikoneen virikanteen.
-
Nyt tarvis tietää missä päin Keski-Suomea ois hyviä koneistamoja? ???
Pitäis porata B230fb sylinterit ja mahollisesti ottaa dekistä 0,5mm-1mm pois.
Lohko, kansi ja muita osia ois myös hyvä päästä pesemään tai hiekka/lasikuulapuhaltamaan(?) osia koska maalaan ne.
Isäukko sano että on joskus käyny Jyväskylässä Kantasen Hiomossa työstämässä kenttiläisiään ja kehu että ei paljoo maksanukkaa. Tosin yks sukulainen käyny siellä teettämässä rallikoneidensa osia niin saattanu tehä halvemmalla ku tunnistanu nimen :D
-
Varkaudessa pjk-kansityö, vinokoneen kansi kunnostettu tuolla hintaan 280e. Pari vuotta sitten. O0
Tällä oli se keltamusta ascona, siitä oli nykästy muutama sata heppaa, 750 jos en väärin muista tai mitä minulle on kerrottu. :smoke: :smoke:
-
Moottorikoneistus Aaltonen mäntsälästä. jälki +10, hinta kohtuullinen.
-
Äsken tuli kyseltyä muutama paikka..
Seinäjoen Moottorihiomo
- Kampiakselin mittaus/kiillotus 10e/kaula
- Kampiakselin hionta 250e
- Lohkon hoonaus 71e
- Lohkon poraus 216e
- Öljynpaluureiän teko ~50e
Moottorihiomo IKH Kauhajoki
- Lohkon hoonaus + kampiakselin mittaus/kiillotus yht. 100e
- Lohkon poraus 150e
- Kampiakselin hionta 150e
- Öljynpaluureiän teko ~20e
Tiedä sitten onko laadussa minkälaisia eroja..
Pikkuveli käytti oman turbo nokivasaransa kannen tuolla IKH:lla ja kustansi jotakin 50e luokkaa ja ei vielä ainakaan ole levinnyt :smoke:
Ahtojakin veljen laite kerää 1.5bar vakiogarretilla, eikä pakopainemittaria :idiot2:
Pitänee katsoa jos katsastaisi itse omin pikku kätösin tuon työn jäljen ::)